چه میزان کاهش وزن در ماه توصیه می گردد؟

►اکثر کارشناسان تغذیه بر این نظر هستند که بی خطرترین میزان کاهش وزن در یک هفته بین یک تا دو پوند (نیم تا یک کیلوگرم) است ، اما این لزوما این معنا نیست که چهار کیلوگرم در ماه وزن کم کردن صحیح است. شما نباید به انتظارات ناسالم خود پاسخ مثبت بدهید که منجر به خرابکاری در رسیدن به اهداف کاهش وزن شما شود یا حتی ممکن است به بدن شما آسیب برساند.

بهترین روش برای کاهش وزن در طول ماه چیست؟

هنگامی که برای اولین بار رژیم کاهش وزن را شروع می کنید ، احتمالاً بیشتر از نیم تا یک کیلو در هفته کاهش وزن خواهید داشت. اما این لزوماً به معنای از دست دادن چربی نیست ، امکان دارد عضله یا آب بدنتان را از دست داده باشید اگر رژیم غذایی مناسبی را نداشته باشید.

►معمولاً اگر تازه وارد سفر کاهش وزن شده اید ، تغییرات ساده در سبک تغذیه تان ، مانند : کاهش مصرف سدیم (نمک) و قطع مصرف غذاهای فرآوری شده (فست فودها) و کاهش مصرف قندهای ساده (شکر و شیرینی ) به بدن شما اجازه می دهد تا از احتباس آب جلوگیری کند. این مسئله به تنهایی می تواند تفاوت قابل توجهی در میزان کاهش وزن شما ایجاد کند. هرچه طولانی تر در بازی کاهش و افزایش وزن های متناوب بوده باشید و درصد چربی زیادی از بدن خود را پایین آورده باشید، پیشرفت کندتری در کاهش وزن خواهید داشت.

►برخی از افراد در هفته اول پروتکل کاهش وزن، تا حدود 1 الی 2 کیلوگرم کاهش وزن هم دارند، اما این پدیده ای نیست که هر هفته آرزو کنیم رخ دهد ، چون به دلیل تغییر ناگهانی در سطح کالری دریافتی و فعالیت بدنی رخ میدهد.

این میزان کاهش وزن خیلی زیاد است و در ابتدا خوب است ، اما گاهی اوقات از دست دادن آن ایمن نیست.مشاوران تغذیه و رژیم درمانی، بعد از هفته اول ، کاهش وزن تا نیم الی یک کیلو در هفته را توصیه می کنند که همین هم برای افرادی که متابولیسم کندتری دارند به نیم کیلو در ماه محدود میشود.

►پیشنهاد میشود که برای مسیر کاهش وزن تان اهداف هوشمندانه ای داشته باشید ، اهدافی خاص ، قابل اندازه گیری ، دستیابی ، واقع بینانه و به موقع ، نه اهدافی هیجانی مانند اندازه شدن شلوار یا پیراهنی که برایتان تنگ است یا یک مهمانی پیش رو و ...

از اهداف و تلاش های خود استفاده کنید و چند تغییر کوچک ایجاد کنید تا مطمئن شوید هنوز در جهت رسیدن به هدف خود هستید.

►واقعاً یک مجموعه جادویی وجود ندارد که تعیین کند وزن خود را در هر ماه چقدر کاهش دهید ، زیرا میزان کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است. یک نگرش خوب نکته اصلی در کاهش وزن پایدار در طولانی مدت است.

►به خاطر سپردن اهداف و انگیزه های اصلی خود ، کلید متعهد ماندن و حفظ یا کاهش وزن است.

مترجم : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی – گروه درمان چاقی باراکا

REFERENCE : BY EMILY MONACO JANUARY 23, 2020

https://www.eatthis.com/weight-loss-one-month/

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه