چای های مفید برای سلامتی
  1. چای بابونه: بهترین انتخاب برای بهبود خواب شب

بابونه فاقد کافئین و غنی از بیوفلاونوئید "اپی ژنین" است، اپی ژنین با اتصال به گیرنده های خاصی در مغز منجر به کاهش استرس، اثرات آرام بخش و بهبود خواب می گردد.

درباره اثر آرامبخشی چای بابونه تحقیقات زیادی صورت نگرفته است، اما یک مطالعه در سال 2017 در مجله آموزش و پیشرفت سلامت نشان داد که بابونه باعث بهبود کیفیت خواب در سالمندان می شود.

  1. چای نعناع: کمک کننده به هضم بهتر غذا

اگر معده شما حساس است، خوردن چای نعناع را جدی بگیرید. نتیجه تحقیقات در سال 2014 که در مجله کلینیکی معده منتشر شده است، مشخص شد مصرف نعناع افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند، می تواند یک درمان کوتاه مدت برای بهبود علائم باشد.

 همچنین محققان پس از بررسی نه مطالعه با 726 بیمار، دریافتند كه روغن نعناع علائم IBS را بهبود می بخشد، اما به گفته محققان، این چای نباید به عنوان یک درمان طولانی مدت استفاده شود.

لازم است توجه داشته باشید اگر مبتلا به ریفلاکس اسید هستید، زنجبیل یا بابونه انتخاب های بهتری برای شما هستند، زیرا نعناع می تواند شرایط بیماری تان را بدتر کند.

  1. چای زنجبیل: انتخاب مفید برای حالت تهوع

کسانی که از حالت تهوع رنج می برند، ممکن است یک فنجان چای زنجبیل گرم کمک کننده باشد. یک بررسی در سال 2016 که در مجله Integrative Medicine Insights منتشر شده است، نشان می دهد زنجبیل می تواند مزایایی داشته باشد، اگرچه ممکن است به اندازه دارو مؤثر نباشد. زنجبیل همچنین باعث بهبود درد شکم ناشی از نفخ می شود، اگرچه هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر نیاز است.

  1. چای سبز Matcha: غنی از آنتی اکسیدان

چای ماچا حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است. به گفته كتابخانه ملی آمریكا، آنتی اکسیدان ها موادی هستند كه می توانند به پیشگیری یا تأخیر در آسیب سلولی كمك كنند، در نتیجه منجر به كاهش خطرات بیماریهای خاص می گردد.

تحقیقات گذشته نشان داده است که چای ماچا دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان نسبت به انواع چای سبز است. همچنین بیش از 100 برابر بیشتر از سایر انواع چای های سبز حاوی آنتی اکسیدان های معروف به کاتچین ها می باشد.

  1. چای سیاه: مناسب برای سلامتی استخوان

یک مطالعه در سال 2015 در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داده مصرف چای سیاه می تواند به بهبود سلامت استخوان ها کمک کند. محققان این تأثیر را به فلاونوئیدهای خاص موجود در چای سیاه مرتبط می داند.

  1. چای سبز: مناسب برای تامین انرژی

چای سبز حتی کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه برای افزایش انرژی مورد نیاز روزانه دارد. یک بررسی در سپتامبر 2014 در مجله اروپایی تغذیه نشان می دهد که کاتچین موجود در چای سبز با بهبود فشار خون و سطح کلسترول خون مرتبط است.

 

مترجم:  راحله رضیئی _ کارشناس ارشد تغذیه _ گروه درمان چاقی باراکا

منبع: https://www.livestrong.com/article/13721339-tea-health-benefits/

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه