نکات طلایی در مورد سبک زندگی سالم در بزرگسالان

  1. غذاهای متنوع انتخاب کنید.

برای سلامتی، بدن ما به بیش از 40 ماده مغذی مختلف نیاز دارد و هیچ ماده غذایی واحدی نمی تواند همه آنها را تأمین کند. این موضوع درباره یک وعده غذایی صدق نمی کند، بلکه درباره انتخاب متعادل و متنوع مواد غذایی در همه وعده ها در طول روز توصیه شده است.

  1. مصرف چربی اشباع شده را کاهش دهید و با چربی اشباع نشده جایگزین کنید.

چربی ها برای سلامتی و عملکرد مناسب بدن بسیار مهم هستند. اما مصرف بیش از حد آن می تواند بر وزن، سلامت قلب و عروق ما تأثیر منفی بگذارد. انواع مختلف چربی ها اثرات متفاوتی در سلامت دارند و برخی از این نکات می تواند به ما در حفظ تعادل مناسب کمک کند. ما باید مصرف چربی ها را محدود کرده و کاملاً از مصرف چربی های ترانس بپرهیزیم. خواندن برچسب مواد غذایی به شناسایی انواع چربی ها کمک می کند.

خوردن ماهی 2-3 بار در هفته به مصرف صحیح ما از چربی های اشباع نشده کمک می کند.

  1. ازخوردن میوه و سبزیجات لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات از مهمترین مواد غذایی برای تامین ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن هستند. باید سعی کنیم روزی حداقل 5 وعده میل کنیم. به عنوان مثال ، یک لیوان آب میوه تازه در وعده صبحانه، شاید یک سیب و یک تکه هندوانه به عنوان میان وعده، و سبزیجات مختلف در برنامه غذایی خود بگنجانید.

  1. مصرف نمک و قند را کاهش دهید.

دریافت زیاد نمک می تواند منجر به فشار خون بالا شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. روش های مختلفی برای کاهش نمک در رژیم غذایی وجود دارد:

هنگام خرید می توانستیم محصولاتی با محتوای سدیم کمتری انتخاب کنیم.

هنگام پخت و پز، نمک را می توان با ادویه جات جایگزین کرد و باعث افزایش تنوع طعم ها و مزه ها شد.

هنگام غذا خوردن، قبل از چشیدن به غذایتان نمک اضافه نکنید.

  1. مایعات بیشتری بنوشید.

بزرگسالان باید حداقل 1.5 لیتر مایعات در روز بنوشند! یا اگر هوا خیلی گرم باشد و یا از نظر جسمی فعال باشند، بیشتر از این مقدار نیاز است.

  1. وزن تان را ثابت نگه دارید.

وزن مناسب برای هریک از ما به عواملی مانند جنس، قد، سن و ژن بستگی دارد. اضافه وزن داشتن خطرات طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

  1. در حرکت باشید ، آن را به یک عادت تبدیل کنید!

فعالیت بدنی برای افراد در همه رده های وزن و شرایط سلامتی مهم است. این به ما کمک می کند کالری اضافی را از بین ببریم، برای قلب و سیستم گردش خون مفید است ، توده عضلانی ما را حفظ یا افزایش می دهد، به ما در تمرکز کمک می کند.

 

منبع:

https://www.eufic.org/en/healthy-living/article/10-healthy-lifestyle-tips-for-adults

 

مترجم: راحله رضیئی_ کارشناس ارشد تغذیه

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه