8 عدد ازبهترین غذایی که برای کاهش وزن می خورید

 

در حالی که هیچ غذایی یک گلوله جادویی برای کاهش وزن نیست ، غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کنند. اکثر غذاهایی که به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن شامل مواردی مشترک هستند: از نظر فیبر زیاد هستند (که به شما کمک می کند احساس طولانی گرسنه شوید) و چگالی انرژی کم دارند - به این معنی که می توانید یک مقدار مناسب و معقول بخورید بدون اینکه بیش از اندازه کالری مصرف کنید غذاهای کاهش وزن زیر را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم بگنجانید ، که ممکن است دستیابی به اهداف کاهش وزن خود را آسان تر بدانید.

 

 1. آووکادو

 آووکادو سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ، فیبر غذایی ، پتاسیم و فیتوشیمیایی است. افرادی که آووکادو می خورند ، نسبت به افرادی که از این غذای سبز کم استفده می کنند ، BMI ، وزن بدن و دور کمر کمتری دارند، در یک مطالعه در مجله تغذیه. که آووکادو نسبت به سایر میوه ها و سبزیجات از کالری بالاتری برخوردار است ، چربی و فیبر رضایت بخشی دارد و ممکن است به لاغر شدن شما کمک کند. برای بیشتر شدن خامه و طعم آن ، مقداری به سالاد ، ساندویچ شب خود اضافه کنید.

 

2 . تخم مرغ

 تخم مرغ سرشار از پروتئین ، چربی ها و مواد مغذی با کیفیت بالا مانند ویتامین D و کولین است. این پروتئین است که در هر زمان روز ما به خوردن آنها تمایل داریم ، به ویژه که آن را به عنوان یک نیروگاه برای کاهش وزن تبدیل می کند. خوردن صبحانه با پروتئین بالا باعث کاهش وزن می شود ، زیرا پروتئین ضمن تنظیم گرسنگی و هورمون های اشتها زا، احساس سیری را افزایش می دهد و به رفع گرسنگی شما تا زمان ناهار کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث می شود افراد احساس رضایت بیشتری نسبت به افرادی که شیرینی میخورند داشته باشند- که به آنها کمک می کند در طول روز کمتر غذا بخورند.

  1. لوبیا

 لوبیا تماما از نظر فیبر سرشار است ، که دوست شما در هنگام کاهش وزن است زیرا به شما کمک می کند احساس طولانی تر سیری احساس کنید ، بنابراین گرسنگی را کنترل می کنید. خوردن لوبیا و حبوبات همچنین با سایر مزایای سلامتی از جمله کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول LDL و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه بوده است. لوبیا نسبتاً کم کالری است و پروتئین را نیز تحویل می دهد. آنها را در همبرگرهای گیاهی خانگی ، سوپ ها و سالادها امتحان کنید.

  1.  ماست

ماست سرشار از پروتئین و پر از پروبیوتیک ها است ، که برای سلامتی روده مفید هستند و ممکن است به تلاش های کاهش وزن شما کمک کنند. سلامتی روده شما می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد ، و خوردن فیبر بیشتر و پروبیوتیک ها که برای سلامتی روده مفید بوده و ممکن است به تلاشهای کاهش وزن شما کمک کند ، و می تواند برای متابولیسم شما مفید باشد.. به علاوه ، تحقیقات نشان داده است که مصرف ماست طعم دار با کاهش اشتها و افزایش احساس سیری همراه است. فقط کافی است ماست بدون قند استفاده کنید. درعوض ، برای شیرین کردن ماست ساده از میوه های تازه استفاده کنید.

 

 5.ماهی قزل آلا

ماهی سالمون منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا است و چربی های "خوب" زیادی را فراهم می کند: رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به افراد کمک کرد هنگام تماشای کالری خود احساس رضایت بیشتری کنند. خوردن ماهی قزل آلا می تواند یک روش خوشمزه و همه کاره برای دریافت دو وعده غذایی هفتگی سالم و قلبی باشد..

6  . میوه

میوه بعضی اوقات به دلیل اینکه به طور طبیعی حاوی شکر است. اما خوردن میوه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند ، به خصوص هنگامی که در میوه های تازه را به جای غذاهای فرآوری شده یا سایر تنقلات ناسالم تعویض می کنید. شما یک درمان طبیعی شیرین خواهید داشت ، به علاوه از مزایای فیبر و آنتی اکسیدان ها استفاده خواهید کرد. یک مطالعه جدید که در ژورنال تغذیه منتشر شده است ، نشان داد که مصرف بیشتر میوه با خطر کمبود اضافه وزن یا چاقی ، مستقل از مصرف سبزیجات یا فیبر همراه است - هرچند از جمله میوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم همیشه بهترین استراتژی است.

 

  1.  پاپ کورن

 تا زمانی که این غذای ترد و پرطرفدار محبوب در کره سینما سینما نخورد ، یک میان وعده عالی  برای کاهش وزن است . پاپ کورن نه تنها فیبر بالایی دارد بلکه پروتئین نیز به شما می دهد. یک ذرت و هوا(حدود 3 فنجان) دارای 4 گرم فیبر ، تقریبا 4 گرم پروتئین و 110 کالری در ساعت است. این ترکیب باعث می شود که با ماندگاری قدرت مثل یک میان وعده باشد. پاپ کورن پر از هوا است ، بنابراین شما می توانید یک مقدار بسیار بزرگ و بدون کالری زیادی دریافت کنید. شما می توانید 3 فنجان کامل پاپ کورن را فقط با 100 کالری میل کنید.

  1.  بادام

بادام منبع عالی فیبر است ، و از نظر پروتئینی بسیار سرشار هستند. خوردن غذاهایی با یک و دو مشت فیبر و پروتئین می تواند به شما احساس طولانی تر سیری  کند- این باعث می شود تا میان وعده های ناسالم بین وعده های غذایی کمتر وسوسه شوید.

بادام سرشار از ویتامین E و منبع خوبی از چربی های یکپارچه و غیر اشباع شده از نظر قلبی ، بادام یک انتخاب عالی برای پاشیدن یک سالاد یا یک غذای جانبی است. همچنین می توانید به جای گردو یا آجیل از آنها در پاستو استفاده کنید ، گرانول صبحانه خود را با آنها همراه کنید ، یا به سادگی یک کیسه کوچک را در کیف خود به عنوان میان وعده اضطراری نگه دارید.

 

 

منبع: http://www.eatingwell.com

زیبا مرادی

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه