کدام میوه ها بیشترین قند را دارند؟

انبه

 میوه یک خوراک خوب برای شما است که حاوی فیبر و سایر مواد مغذی مورد نیاز شماست. اما همچنین دارای قند طبیعی است که در برخی ،بیشتر از دیگران است. به عنوان مثال ، یک انبه دارای 45 گرم قند است –پس  اگر می خواهید وزن خود را کم کنید یا به مقدار قندی که می خورید دقت دارید، انتخاب خوبی برای شما نیست. شاید بهتر است از خوردن چند برش ازآن لذت ببرید و بقیه را برای بعد ذخیره کنید.

انگور

یک فنجان انگور حدود 23 گرم قند دارد.که این میزان، برای چیزی که خیلی راحت در دهان شما قرار می گیرد(و خیلی سریع خورده می شود) خیلی زیاد است. اگر آنها را از وسط نصف کنید و یخ بزنید ، ممکن است آنها را آرامتر بخورید. این روش به عنوان یک غذای تازه و جذاب تابستان که خوردن آن کمی بیشتر طول می کشد مفید خواهد بود.

گیلاس

آنها شیرین هستند و قند لازم برای نشان دادن آن را دارند: یک فنجان از آنها حاوی 18 گرم قند است. اگر یک کاسه بزرگ گیلاس بخورید، مقدار زیادی از چیزی که در باقی روز میتوانید بخورید را از دست خواهید داد. بهتر است قبل از خوردن ،این میان وعده  را اندازه بگیرید تا بدانید دقیقاً چقدر قند دریافت خواهید کرد.

گلابی ها

یک گلابی متوسط ​​17 گرم قند دارد. اگر می خواهید میزان قند دریافتی را کاهش دهید ، کل آن را نخورید - فقط چند برش را در مقداری ماست کم چرب یا روی یک سالاد قرار دهید.

هندوانه

یک برش متوسط ​​از این میوه ی تابستانی 17 گرم قند دارد. همانطور که از نامش پیداست ، مملو از آب است و دارای مواد معدنی خاصی به نام الکترولیت است که همان چیزی است که بدن شما پس از مدتی در معرض آفتاب بودن، برای شارژ مجدد نیاز دارد. مصرف آن را آن را به اندازه ی یک یا دو برش نگه دارید.

 

انجیر

دو عدد با اندازه متوسط ​​16 گرم قند دارند. اگر می خواهید قند خود را زیر نظر داشته باشید ، می توانید دو عدد انجیر را تکه تکه کرده و مقداری پنیر روی آنها پخش کنید تا یک ماده غذایی غنی از پروتئین باشد ، یا مقداری  انجیر را به سس اضافه کنید و از آن درغذاهای پروتئینی مثل مرغ بدون پوست استفاده کنید.

موز

یک موز متوسط ​​دارای 14 گرم قند است. اگراین میزان بیش از نیاز شماست،می توانید نیمی از آن را در غلات صبحانه خود برش دهید یا یک تکه کوچک را در وسط ساندویچ کره بادام زمینی خود خرد کنید.

 

اما پیشنهاد باراکا برای میوه های حاوی شکر کمتر:

 آووکادو

همه میوه ها مملو از مواد شیرین نیستند. یک آووکادو کامل - بله ، یک میوه است - فقط 1.33 گرم قند دارد. آن را در سالاد بریزید ، روی نان تست بمالید یا مقداری گوآکامول درست کنید. این میوه گرچه کم قند است ، اما کالری بالایی دارد ، بنابراین ممکن است ایده خوبی برای عادت روزمره نباشد.

 

گواوا(نوعی میوه استوایی)

هرکدام 5 گرم شکر و حدود 3 گرم فیبر دارند – فیبری بیش از آنچه که از یک وعده برنج قهوه ای یا یک تکه نان غلات کامل دریافت می کنید. اگر گاواوا را با پوست به اسموتی های خود اضافه کنید ، فیبر بیشتری دریافت می کنید.

تمشک

 با 8 گرم فیبر در هر فنجان - و فقط 5 گرم قند . فیبر برای هضم غذا مفید است و می تواند با مصرف کالری کمتر احساس سیری کنید.

طالبی

این بسیار شگفت آور است که یک قاچ طالبی با آن طعم ومزه تنها از 5 گرم شکر - و فقط 23 کالری - حاصل شود. آن را با مقداری پنیر کوکتی میل کنید(مترجم: گرچه چندان با سلیقه ی ما ایرانی ها مطابق نیست).

 

پاپایا

در اینجا یک مورد خوب برای افزودن به لیست خرید شما وجود دارد: نیمی از یک پاپایای کوچک دارای 6 گرم قند است.

توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی کامل فقط 7 گرم قند دارد. آنها را همچنین می توانید به سالاد های تابستانی اضافه کنید.

 

 مترجم : نجمه هوشمند کارشناس تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

webMD:منبع

 

 

جهت مشاهده تمامی مقالات گروه درمان چاقی باراکا لطفا کلیک فرمایید.

 گروه درمان چاقی باراکا با روش نوین و بدیع به درمان چاقی هم میهنان عزیزمان پرداخته است ، جهت مشاهده ویدیو جلسه آشنایی کلیک فرمایید .

حتی می توانید گفتگو و مصاحله شرکت کنندگانی که در این راه موفق بودند را در گالری تصاویر ببنید، جهت مشاهده کلیک فرمایید. 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه