کاهش وزن تان متوقف شده !!!؟

این 5 تکنیک را امتحان کنید

  1. ثبت یادآمد غذایی 24 ساعته

تحقیقات نشان می دهد یادداشت کردن مواد غذایی که می خورید و می نوشید در کاهش وزن به شما کمک می کند و کمتر از 15 دقیقه در روز وقت شما را خواهد گرفت. ثبت یادآمد غذایی، اطلاعات ارزشمندی درباره  آنچه مصرف می کنید به شما ارائه می دهد، و غالباً از نظر مقدار، آن چیزی نیست که ما فکر می کردیم.  نوشیدنی ها، اسموتی ها و ریزه خوری ها در طول روز می تواند کاهش وزن را بسیار سخت تر کند ، اما وقتی یادآمد غذایی تان را یادداشت می کنید، می توانید اهداف روزانه را برای بهتر کردن موفقیت در کاهش وزن خود تعیین کنید.

  1. مطمئن شوید که بیش از حد سخت گیری نمی کنید

اگر احساس خستگی یا بد خلقی می کنید و در کنترل ولع هایتان مشکل دارید، می تواند نشانه ای از نیاز تغذیه بدن به برخی ویتامین ها و ریزمغذی ها باشد. اگر رژیم غذایی شما بسیار کم کالری و محدود است و بسیار کمتر از نیاز بدن تان غذا می خورید، به تدریج متابولیسم بدن شما کاهش می یابد و درنتیجه منجر به چرخه منفی رژیم های یو یو و بازگشت مجدد وزن تان خواهد شد.

  1. به مقدار مصرف مواد غذایی سالم توجه کنید

مراقب مصرف بی رویه مواد غذایی سالم باشید. بسیاری افراد با تصور سالم بودن یک ماده غذایی در مصرف آن دچار زیاده روی می شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که یک قاشق غذاخوری روغن (هر نوع) حاوی حدود 120 کالری است.

بنابراین باید در مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم نیز تعادل را رعایت کنید.

  1. بشقاب سبزیجات غیر نشاسته ای را به برنامه غذایی تان اضافه کنید

بشقاب سبزیجات غیرنشاسته ای شامل: سبزی خوردن، کاهو، فلفل، خیار، قارچ، کلم بروکلی، گل کلم و ...  علاوه بر کم کالری بودن، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر فراوان می باشند، که به شما کمک می کند احساس سیری طولانی مدت داشته باشید و سریعتر نقطه سیری تان را پیدا کنید.

  1. از غذا خوردن لذت ببرید

در طول دوره کاهش وزن مهم است که به یاد داشته باشید که تنها مدیریت اندازه غذا خوردن کافی نیست،  بلکه باید از آن لذت ببرید.  توصیه می شود از غذا خوردن جلوی تلویزیون ، رایانه یا در حالی که موبایل تان را چک می کنید ، خودداری شود. در عوض، روی یک میز بنشینید و سعی کنید با تمرکز بیشتر از خوردن غذای خود لذت ببرید.

خوردن آگاهانه و تمرکز بر روی غذا و لذت بردن از تک تک طعم ها به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. نتیجه تحقیقات تغذیه بالینی آمریکا نشان داده است که غذاخوردن هنگام کار کردن باعث می شود بیشتر بخورید.

رفرنس: https://blog.myfitnesspal.com

مترجم:  راحله رضیئی_ کارشناس ارشد تغذیه_ گروه درمان چاقی باراکا

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه