کارهایی که باید برای کاهش وزن در شب انجام دهید
  • شب زمان مناسبی است

وقتی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن غذاهای سالم و تمرین منظم از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. اما اقدامات کوچکی نیز وجود دارد که انجام آنها هنگام شب به شما کمک می کند تا وزن خود را پایین بیاورید.

 

  • برای خود مشغله ایجاد کنید

گاهی اوقات افرادی که بیش از حد خسته می شوند در شب پرخوری می کنند. اگر شما در این دسته  هستید ، سعی کنید قبل از خواب خود را مشغول برخی فعالیت ها کنید. پیاده روی ، روزنامه خواندن ، گپ زدن با یک دوست یا خواندن کتاب می تواند باعث پرت شدن ذهن شما از خوردن شود. چیدن یک سرگرمی جدید - مانند نقاشی ، پخش موسیقی یا بافندگی - یکی دیگر از روش های عالی برای پرت کردن حواس است.

 

  • خواب کافی

باور کنید یا نکنید ، خواب کافی هنگام تلاش برای کاهش وزن می تواند به شما کمک کند. داشتن برنامه ای که به آن پایبند باشید، برای تنظیم ساعت خواب و داشتن خواب کافی می تواند کمک زیادی کند.

 

  • تمرین کنید (برای انجام آن دیر نیست!)

فعالیت بدنی در اوایل شب می تواند مفید باشد. فقط مطمئن شوید که فعالیت خیلی شدید نیست. ورزش با شدت بالا مانند تمرینات متناوب می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خوابیدن را هنگام خواب دشوارتر کند. ورزش در شب را خیلی طولانی نکنید و حداقل یک ساعت قبل از خواب فعالیت را متوقف کنید.

 

  • قبل از خواب غذا نخورید

اگر شام یا میان وعده خیلی نزدیک به زمان خواب دارید ، ممکن است مانع نتیجه ی مناسب برای کاهش وزن شود. اگرچه زمان خیلی مهم نیست ، اما بسیاری از افرادی که دیر شام می خورند غذاهای پرکالری تر را انتخاب می کنند که باعث افزایش وزن می شود. وعده های غذایی و میان وعده های دیرهنگام نیز می توانند خوابیدن شما را مشکل کنند. هدف این است که چند ساعت قبل از خواب از آشپزخانه بیرون بمانید.

 

  • ناهار خود را برای روز بعد آماده کنید

به جای اینکه برای وعده غذایی ظهر خود بیرون بروید ، مقداری پول پس انداز کرده و ناهار خود را از شب قبل تهیه کنید. بیرون غذا خوردن معمولاً به معنای چربی و سدیم بیشتر است. اما وقتی غذای خود را بسته بندی می کنید ، گزینه های سالم تری خواهید داشت. به دنبال پروتئین هایی مانند بادام یا برش بوقلمون ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چربی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشید.

  • به یک برنامه بچسبید

اگر متوجه شدید که در شب بیش از حد پرخوری می کنید ، می تواند به این دلیل باشد که در طول روز به اندازه کافی غذا نخورده اید. بهترین راه برای مبارزه با آن این است که مطمئن شوید وعده های غذایی خود را به طور منظم می خورید. به این ترتیب ، بدن شما می داند چه موقع غذا را طلب کند. خوردن میان وعده بین ناهار و شام نیز کاملاً خوب است - فقط سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید.

  • تلویزیون را خاموش کن

اگرچه ممکن است دوست داشته باشید در هنگام شام تلویزیون تماشا کنید ، اما تماشای تلویزیون موقع غذا خوردن باعث می شود که به طور تصادفی در خوردن افراط کنید. این می تواند ذهن شما را از مقدار و آنچه می خورید منحرف کند.

 

  • بعد از شام مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

برای اینکه خود را از ترغیب به خوردن در شب بازدارید ، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را بلافاصله بعد از صرف شام انجام دهید. وقتی دندان های شما تمیز است ، احتمالاً قبل از خوردن میان وعده نزدیک به زمان خواب ، مجدد فکر خواهید کرد.

 

  • خود را از استرس رها کنید

استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. سعی کنید شب را برای استراحت اختصاص دهید. روش های تنفس عمیق و مراقبه ذهن آگاهی از روش های عالی برای آرام شدن است. کاهش سطح استرس همچنین می تواند در مورد کیفیت و میزان خواب شما شگفت انگیز باشد.

 

  • چراغ ها را خاموش کنید

خوابیدن در یک اتاق تاریک عادت دیگری است که می تواند به لیست شما اضافه شود.این کار به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. اگر می خواهید وزن کم کنید و خواب بهتری داشته باشید ، پنجره ها را بپوشانید تا ازورود نور جلوگیری کند.  تلفن و لپ تاپ خود را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب کنار بگذارید. ماسک چشم نیز می تواند کمک کند.

 

نجمه هوشمند کارشناس تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

 

منبع:

WebMD Feature  Reviewed by Michael W. Smith, MD on February 19, 2021

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه