چگونه با خوابیدن وزن کم کنیم؟

دیر خوابیدن ممکن است باعث ایجاد چاقی شود:

زمانی که ریتم شبانه روزی شما آشفته می‌شود، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح خواهد کرد. این هورمون مسئول افزایش اشتها در افراد است و می‌تواند باعث ایجاد پرخوری و در نهایت افزایش وزن شود. با افزایش وزن، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ افزایش پیدا می‌کند. همچنین نداشتن یک خواب آرام و خوب می‌تواند سطح هورمون لپتین که مسئول احساس سیری در بدن است را کاهش دهد. همچنین محرومیت از خواب نیز فاکتور دیگری است که می‌تواند باعث افزایش وزن در افراد گردد. مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان می‌دهد زمانی که افراد ۸۰ دقیقه از خواب شبانه روزی خود را کم می‌کنند، ۵۴۹ کالری بیشتر از سایر افراد دریافت خواهند کرد. این موضوع نشان دهنده افزایش وزن است.

مطالعات انجام شده در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد افرادی که در شبانه روز ۸.۵ ساعت می‌خوابند دوبرابر بیشتر از افرادی که ۵.۵ ساعت می‌خوابند چربی خود را از دست می‌دهند. حتما از خودتان می پرسید چرا سه ساعت خواب اضافه می‌تواند باعث سوزاندن چربی بیشتر شود؟ مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مشکلات خواب می‌تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد که همین امر می‌تواند منجربه ایجاد التهاب و مشکلات انسولینی شود. هردوی این موارد به افزایش وزن مرتبط هستند. در حقیت مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که تنها ۴ روز محرومیت از خواب می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش دهد و چربی بیشتری در بدن ذخیره گردد. با این وجود یک خواب شبانه راحت تنها چیزی نیست که شما برای کاهش وزن نیاز دارید هرچند موضوع بسیار مهمی است. زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید باید به این نکته توجه داشته باشید که فاکتورهایی همچون ورزش، رژیم غذایی و خواب به همراه یکدیگر موثر خواهند بود.

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه