چه اتفاقی می افتد اگر مصرف گوشت قرمز را قطع کنیم؟

 

  • التهاب کمتر

حذف گوشت ممکن است سخت باشد ، اما در طولانی مدت در برخی جنبه ها برای شما بهتر است. تحقیقات نشان می دهد که گوشت های فرآوری شده و قرمز هر دو دارای چربی اشباع شده زیادی هستند و می توانند منجر به التهاب مزمن شوند. این مسئله می تواند احتمال ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش دهد. گوشت فرآوری شده شامل بیکن ، گوشت های طعم دار شده و هات داگ است. گوشت قرمز شامل گوشت گاو ، گوشت خوک ، و بره است.

  • سلامت روده

تحقیقات نشان می دهد خوردن مقدار زیادی غذای فرآوری شده و غلات تصفیه شده می تواند بر سلامت روده شما تأثیر منفی بگذارد. اما یک رژیم غذایی گیاهی به تقویت باکتری های سالم روده کمک می کند. غذاهای غنی از فیبر به ویژه باعث رشد باکتری های خوب می شوند که باعث کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری های التهابی می شوند.

  • کمبود انرژی

اگر گوشت را از رژیم غذایی خود خارج کنید ، ممکن است احساس خستگی و ضعف کنید. این به این دلیل است که شما منبع مهمی از پروتئین و آهن را از دست داده اید که هر دو به شما انرژی می دهند. بدن آهن بیشتری از گوشت نسبت به غذاهای دیگر جذب می کند ، اما این تنها انتخاب شما نیست. همچنین می توانید آن را در سبزیجات برگ دار و سبز مانند اسفناج و همچنین غلات غنی از آهن ، نان و ماکارونی های غنی شده پیدا کنید. به دنبال پروتئین در تخم مرغ ، لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس ، آجیل ، دانه ها و محصولات سویا باشید.

  • دفعات بیشتر برای دفع

مصرف گوشت کمتر و فیبر بیشتر از طریق دریافت غلات سبوس دار ، میوه های خام و سبزیجات ممکن است به معنای دفعات بیشتردررفتن به  توالت باشد. فیبر با کشیدن آب به روده بزرگ ، دفع را آسان تر می کند. این باعث می شود مدفوع شما نرم تر شود.

  • خطر پایین تر دیابت

محققان گوشت قرمز و فرآوری شده را به دیابت نوع 2 مرتبط دانسته اند. یک مطالعه نشان داد که خوردن نصف وعده گوشت قرمز (یک وعده به اندازه یک کارت است) در روز احتمال ابتلا به بیماری را تا 48٪ افزایش می دهد.

  • کاهش کلسترول

محدود کردن غذاهای دارای چربی اشباع ، از جمله گوشت ، می تواند کلسترول "بد" یا LDL را در خون شما کاهش دهد. متخصصان می گویند چربی های اشباع شده باید هر روز کمتر از 10٪ کالری شما را تشکیل دهند. اگر هنوز هوس گوشت می کنید ، برش های نازک و بدون پوست را امتحان کنید.

  • پس انداز بیشتر

غذاهای با پروتئین بالا مانند لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس و تخم مرغ جایگزین ارزان تری برای گوشت هستند. و خرید میوه و سبزیجات می تواند حتی در هزینه های شما صرفه جویی کند. داده ها نشان می دهد یک فرد با رژیم 2000 کالری می تواند میوه و سبزیجات کافی و کمتر از 3 دلار در روز بخورد.

  • کمک به محیط زیست

جایگزینی گوشت با غذاهای گیاهی ، میزان انتشار کربن و سایر گاز های گلخانه ای را کاهش می دهد.مصرف آب نیز کاهش می یابد.

  • ممکن است به مکمل نیاز داشته باشید

وقتی رژیم غذایی بدون گوشت یا محدود گیاهی را دنبال می کنید ، ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست دهید. مکمل ها می توانند سطح ویتامین B12 (فقط در غذاهای حیوانی) ، آهن ، کلسیم و ویتامین های A ، B و D. را تقویت کنند ، با پزشک خود صحبت کنید که کدام مکمل برای شما مناسب است.

  • ممکن است وزن کم کنید

محققان 15 مطالعه در مورد چگونگی تأثیر رژیم گیاهخواری بر وزن را بررسی کردند. افرادی که به رژیم غذایی گیاهی روی آوردند حدود 10 پوند وزن کم کردند و افرادی که وزن بیشتری داشتند بیشتر وزن کم کردند.

 

نجمه هوشمند کارشناس تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

 

منابع:

WebMD Feature Reviewed by Hansa D. Bhargava, MD on January 21, 2021

 

نظر کارشناس:

در مقاله ی فوق اثرات حذف گوشت(به ویژه گوشت قرمز)از برنامه غذایی بررسی شد.در کل موارد ذکر شده (مخصوصا اثرات التهابی و افزایش کلسترول)بیشتر مربوط به گوشت قرمز است . اما در افراد سالم لزوما نیازی به حذف این ماده از برنامه غذایی نیست و این فقط یک انتخاب کمکی برای ارتقای سطح سلامت است. آنچه که ضروری است تعدیل وتنظیم مصرف گوشت قرمز است که بهتر است حداکثر دوتا سه بار در هفته مصرف شود .ما میتوانیم باقی نیاز بدن به پروتئین را به خوبی از طریق مصرف کافی منابعی چون :تخم مرغ،لبنیات،حبوبات،سویا،شیر سویا و گوشت های سفید به خصوص ماهی و غذاهای دریایی و .. تامین کنیم.

اما اگر به هر نحو گیاه خواری را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده اید،توصیه می شود باوجود حذف انواع گوشت،تخم مرغ و لبنیات را از برنامه خود حذف نکنید و به علاوه مکمل های لازم را دریافت کنید.

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه