پنجاه ساله ها بخوانند-توصیه هایی برای کاهش وزن در سن بالا

پنجاه سالتان است و شاید کمی هم بیشتر. می خواهید وزن خود را کم کنید؟ ما چند توصیه برای شما داریم.

 توصیه اول : به میزان غذایی که می خورید توجه کنید توجه به مقدار غذای مصرفی روزانه به کاهش وزن کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از افراد تا 50 درصد بیشتر از کالری توصیه شده روزانه شان غذا می خورند، پس مواظب اندازه  سهم غذایتان هم باشید، و برچسب مواد غذایی را بخوانید. هرگز مستقیما از درون یک بسته یا جعبه چیزی نخورید. وقتی مقدار زیادی غذا در مقابل شما باشد، ادامه دادن به غذا خوردن کار بسیار آسانی است، و حتی ممکن است بیشتر از یک سهم غذایی بخورید.

 توصیه دوم  : روزانه سعی کنید حداقل 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید یکی از راههای کاهش وزن در سنین بالا داشتن فعالیت بدنی است. هرگونه فعالیتی بهتر از این است که هیچ فعالیتی انجام ندهید، بخصوص با بالا رفتن سنتان. فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا حتی باغبانی، و آن را عمدا پر تحرک کنید. افرادی که تحرک ندارند، نه تنها با بالا رفتن سن دچار افزایش وزن می شوند، بلکه در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نیز قرار می گیرند.

 توصیه سوم : سعی کنید سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با وزنه تمرین کنید از راههای دیگر کاهش وزن ورزش و کار با وزنه است زیرا تقویت ماهیچه های بدن سوخت و ساز بدنتان را بالا نگه می دارد و به شما کمک می کند که وزن کم کنید. افزایش توده  عضلانی با تمرینات قدرتی به بهبود تعادل و کاهش استحکام استخوان ناشی از بالا رفتن سن نیز کمک می کند. مانند تمرینات هوازی، انجام هر مقدار و هر نوع تمرین قدرتی بهتر از هیچی است. بنابراین فعالیت هایی را پیدا کنید که متناسب با سبک زندگیتان باشند، مانند بستن وزنه به دست یا مچ پا در هنگام پیاده روی.

 توصیه چهارم  :وعده های غذایی بیشتر ولی با مقدار کمتر مصرف کنید برای کاهش وزن سعی کنید در طول روز بجای سه وعده ی غذای بزرگ از چندین وعده ی غذایی کوچکتر استفاده کنید. با بالا رفتن سن، فرایند هضم شما کمی کندتر می شود و خوردن چند وعده ی غذایی کوچکتر به غلبه بر این مشکل کمک می کند. علاوه بر این، چندین بار غذا خوردن در روز، سطح قند خون شما را متعادل نگه می دارد، بنابراین در نهایت بخاطر افت قند خونتان احساس گرسنگی نمی کنید.

 توصیه پنجم  :به مواد غذایی که می خورید توجه کنید میوه های تازه و سبزیجات، محصولات غلات کامل و گوشت های بدون چربی مانند مرغ بدون پوست بخورید چون به کاهش وزن کمک می کند. محیط خانه تان را از مواد غذایی به شدت فراوری شده و سرشار از قند و چربی پاک کنید.غذاهایی با ارزش غذایی کم یا صفر، در نهایت براحتی بعنوان چربی در بدنتان ذخیره می شوند. در مقابل، مواد غذایی پر فیبر و مغذی، سرعت فرایند گوارش شما را کند می کنند، و مانع آن می شوند که احساس گرسنگی کنید و سرعت سوخت و ساز بدنتان را هم افزایش می دهند. مواد غذایی مغذی به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان نیز کمک می کنند.

1 دیدگاه

  1. میترا مهدوی 11 دی 1348

    سلام خسته نباشید من 50 سال سنم هست حدود 20 کیلو اضافه وزن دارم چندین بار برای رژیم لاغری اقدام کردم ولی موفق نشدم در ضمن میخواستم اگه امکان داشته باشهوقت غیر حضوری میخواستم

ارسال دیدگاه