پنج میان وعده سالم و مفید

میان وعده ها می توانند یک راه عالی برای فاصله بین وعده های غذایی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن شما باشند.

علاوه براین، انتخاب گروه های مختلف مواد غذایی می تواند قند خون و سطح انرژی را در طول روز ثابت نگه دارد و احساس بهتری به شما بدهد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

  1. کره بادام زمینی و موز

ترکیب یک موز با یک تا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی ترکیب خوبی از کربوهیدرات و پروتئین را ارائه می دهد که خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.

  1. تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز راه بسیار خوبی برای رفع گرسنگی بین وعده های غذایی است.هر  تخم مرغ حاوی ویتامین های گروه B، کولین، ویتامین D و 6 گرم پروتئین است. که می توانید آنرا را با یک تکه میوه یا سبزیجات بعنوان منبع غنی فیبر و آنتی اکسیدان مصرف کنید.

  1. ماست یونانی

با مصرف ماست یونانی، پروبیوتیک مورد نیاز سلامت روده ها و نیاز بدن به پروتئین و کلسیم برای سلامتی استخوان ها را دریافت خواهید کرد.

 می توانید به تنهایی از ماست یونانی لذت ببرید و یا با افزودن لایه هایی از میوه و گرانول ترکیب رضایت بخشی از کربوهیدرات ها و پروتئین، میان وعده خود را درست کنید.

توصیه میشود در تابستان ترکیب آنرا با انواع توت ها، در پاییز با کدو تنبل و در زمستان با ترکیب دانه انار امتحان کنید.

  1. باقالا

در هر وعده باقالا، 7 گرم پروتئین وجود دارد.  که می توانید برای خوش طعم کردن آنرا  با یک تکه میوه یا سبزیجات و یا ادویه ها ترکیب کنید.

  1. هوموس و سبزیجات

توجه به مصرف سبزیجات در یک برنامه غذایی سلامتی اهمیت ویژه دارد.  ترکیب هوموس با مقداری هویج ، خیار یا کلم بروکلی خام، ترکیبی سالم از چربی و فیبر سالم مصرف می کنید.

 

منبع: https://blog.myfitnesspal.com/10-rd-approved-healthy-snacks-under-10/

مترجم:  راحله رضیئی_ کارشناس ارشد تغذیه

 

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه