ورزش هایی برای افزایش سوخت وساز

به ورزش به شکل عاملی جهت کاهش وزن نگاه نکنید که اگر این اتفاق برایتان رخ دهد درصورت توقف انجام ورزش افزایش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد. ورزش منظم کمک زیادی به شما  در جهت سلامت قلب و عروق و افزایش سوخت و ساز بدنتان خواهد کرد. در این مقاله چند مورد از بهترین ورزش ها به جهت سلامتی و تنظیم متابولیسم بدن برایتان آورده شده است.

پیاده روی

اگر به تازگی ورزش منظم را شروع کرده اید، پیاده روی یک گزینه عالی است. با مسافت های کوتاه‌تر شروع کنید و به مسیرهای طولانی‌تر و شیب دار برسید. اما توجه کنید که نیم ساعت پیاده روی یک فرد هفتاد کیلویی با سرعت متوسط حدود 150 کالری میسوزاند پس به خود مجوز دریافت صبحانه مفصل ندهید!

طناب پرش

اگر به دنبال تجهیزات ورزشی ارزان قیمتی هستید که بتوانید در سفرها از آن استفاده کنید، طناب برای شما مناسب است. طناب زدن در مقایسه با دویدن ورزش بهتری است البته به شرطی که مشکلات ستون فقرات نداشته باشید . زیرا طناب زدن باعث میشود عضلات بیشتری از بدن درگیر فعالیت شوند،  از عضلات مرکزی بدن گرفته تا بالاتنه و پایین بدن. طناب زدن نیز می تواند هماهنگی بدن را بهبود بخشد.

شنا کردن

اگر زانوهایتان یا کمرتان درد می‌کند یا اضافه وزن بالایی دارید ، داشتن انگیزه برای ورزش کردن سخت است. اما برای شما مطمئنا شنا یک ورزش ایده آل خواهد بود. این ورزش فشار کمی را روی مفاصل وارد میکند و یک تمرین هوازی خوبی خواهید داشت. از مزایای مقاومت آب نیز بهره مند خواهید شد. اگر چند بار در هفته به مدت نیم ساعت شنا کنید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش می دهید. همچنین کلسترول بد و فشار خون شما بهبود می یابد.

پیلاتس

تحقیقات نشان می‌دهد که پیلاتس بر قدرت مرکزی بدن تمرکز می‌کند و می‌تواند شما را قوی‌تر کند و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. شدت کلاس پیلاتس به توان شما بستگی دارد. پیلاتس ورزشی قدرتی-کششی میباشد که به فرم دهی مناسب بدن هم بسیار کمک میکند.

یوگا

این تمرین ترکیبی از فعالیت بدنی و مدیتیشن است. یوگا یک روش محبوب برای تمرین ذهن آگاهی پس از یک روز کاری طولانی نیز میباشد. اما این مزایا به همین جا ختم نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که با گذشت زمان، افرادی که اضافه وزن دارند و حداقل یک بار در هفته به مدت 30 دقیقه یوگا انجام می دهند وزن خود را کاهش می دهند و BMI کمتری دارند. افرادی که یوگا انجام می‌دهند، افراد هوشیارتر به بدن خود هستند ، به این معنی که احتمالاً متوجه می‌شوند که واقعاً چه زمانی گرسنه هستند و چه زمانی سیر هستند.

ترجمه : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

Reviewed by Brunilda Nazario, MD on April 23, 2021

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه