هندوانه منبع تغذیه ای خوب ویتامین C

هندوانه علاوه بر  ویتامین C حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم ، مس ، ویتامین B5 و ویتامین A (از بتاکاروتن) میباشد. هندوانه منبع فقیر آنتی اکسیدان ها در مقایسه با سایر میوه ها است . با این حال ، سرشار از آمینو اسید سیترولین و آنتی اکسیدان لیکوپن است ،که فواید زیادی برای سلامتی دارد . لیکوپن و بتاکاروتن به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می کنند.
هندوانه فشار خون و مقاومت به انسولین را در برخی افراد کاهش می دهد. هندوانه باعث کاهش درد عضلانی بعد از ورزش میشود. دو ویتامین A و C موجود در هندوانه برای سلامتی پوست و مو مهم هستند. ویتامین C به بدن کمک می کند تا کلاژن سازی کند ، پروتئینی که پوست و موهای شما را مستحکم نگه می دارد. ویتامین A برای داشتن پوستی شفاف و سالم مهم است، زیرا به ایجاد و ترمیم سلولهای پوستی کمک می کند. بدون ویتامین کافی ، پوست شما می تواند خشک و پوسته پوسته به نظر برسد. هندوانه حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که هر دو برای داشتن هضم سالم مهم هستند. خوردن میوه و سبزیجات غنی از آب و فیبر از جمله هندوانه برای تقویت حرکات طبیعی روده بسیار مفید و ضروری می باشد.

ترجمه : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گروه درمان چاقی باراکا
Written by Adda Bjarnadottir, MS, RDN (Ice) on March 7, 2019

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه