هلو؛ پرزدار نابغه

فریب اندازه کوچک و پوست ظریف هلو را نخورید. فقط یک هلو متوسط ​​تا 13.2 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را دارد. این ماده مغذی به بدن شما در ترمیم زخم ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد. همچنین به خلاص شدن از شر "رادیکال های آزاد" کمک می کند - مواد شیمیایی که با سرطان ارتباط دارند و می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

 

به بینایی خود کمک کنید

آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن به هلو رنگ نارنجی طلایی می دهد. وقتی آن را می خورید ، بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای بینایی سالم کلید است. همچنین به دیگر قسمت های بدن شما مانند سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا آنطور که باید کار کنند.

 

کمک به هضم مناسب

یک هلو متوسط ​​می تواند 6 تا 9 درصد فیبر مورد نیاز بدن شما را روزانه ارائه دهد. غذاهای سرشار از فیبر می توانند از شما در برابر مشکلات سلامتی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ محافظت کنند. اما فایده ای که ممکن است بیشتر متوجه آن شوید هنگام دفع اتفاق می افتد: دریافت فیبر کافی می تواند از یبوست جلوگیری کند.

 

به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند

هلوها با کمتر از 60 کالری ، چربی اشباع ، کلسترول و سدیم ندارند. و بیش از 85 درصد هلو را آب تشکیل می دهد. به علاوه ، غذاهای سرشار از فیبر سیر کننده تر هستند. وقتی آنها را می خورید ، زمان بیشتری طول می کشد تا دوباره احساس گرسنگی کنید.

 

ویتامین E خود را دریافت کنید

آجیل و مغز ها شناخته شده ترین منابع این ویتامین هستند ، اما هلو نیز منبع آن است. این آنتی اکسیدان برای بسیاری از سلول های بدن شما مهم است. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارد و به پهن شدن رگ های خونی برای جلوگیری از لخته شدن خون در داخل کمک می کند.

 

استخوان های خود را سالم نگه دارید

پتاسیم می تواند به متعادل سازی رژیم های سرشار از نمک کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون را کاهش دهد ، احتمال سنگ کلیه و از دست دادن استخوان ها را نیز کاهش می دهد. شما روزانه به حدود 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارید و دریافت آن از غذا بسیار بهتر از مکمل است. یک هلو کوچک دارای 247 میلی گرم پتاسیم است و یک هلو متوسط ​​می تواند تا 285 میلی گرم پتاسیم به شما بدهد.

 

ناراحتی معده را تسکین دهید

اگر مشکل معده دارید ، یک میان وعده هلو کنسرو شده ایده خوبی است. آنها دارای بافت نرم هستند ، فیبر کمتری نسبت به میوه های تازه دارند و به راحتی هضم می شوند. به عنوان بخشی از آنچه رژیم غذایی نرم گوارشی نامیده می شود ، کنسرو هلو می تواند به تسکین ناراحتی معده و تسکین اسهال و گاز کمک کند.

 

لبخندی زیبا هدیه بگیرید

هلو به همان اندازه که شیرین است ، ممکن است به حفظ سلامت دندان های شما نیز کمک کند زیرا دارای فلوراید است. این ماده معدنی که در خمیر دندان یافت می شود ، در برخی غذاها از جمله هلو نیز وجود دارد. به خلاص شدن از شر میکروب های موجود در دهان که باعث ایجاد حفره می شوند ، کمک می کند.

 

یک هلوی کامل انتخاب کنید

هرچه بوی آن شیرین تر باشد ، هلو رسیده تر می شود. (بالاخره آنها از اعضای خانواده گل رز هستند.) هنگامی که فشار ملایم انگشت شما را تحمل می کنند ، آماده خوردن هستند. هلوهای سفت می توانند چند روز روی میز شما بمانند تا برسند ، اما وقتی آماده شدند ، آنها را داخل یخچال بگذارید. با کنار گذاشتن آنها ، ویتامین C آنها کاهش می یابد.

 

خلاق باش

بله ، شما می توانید یک هلو تازه را بدون نیاز به غذا بخورید ، اما چرا فقط همین؟!  همچنین می توانید این میوه سنگی ملایم را بپزید ، کباب کنید ، تفت دهید  یا سرخ کنید. برش های هلو را به هم ریخته (به آرامی خرد کنید) به چای سرد یا لیموناد خود اضافه کنید یا مقداری از آن را با ماست یا شیر در مخلوط کن بریزید تا یک اسموتی سالم تهیه شود. سالسای هلو تند برای ماهی یا مرغ یک شیرینی تابستانی سالم و شیرین می سازد.

 

مشابه هلو

هلو مواد مغذی زیادی در پوست خود دارد. (فقط مطمئن شوید که قبل از خوردن آنها را آبکشی کرده اید تا هرگونه آلودگی از بین برود.) اما اگر طرفدار بافت پرز دار نیستید ، به دنبال شلیل باشید. آنها در حقیقت هلو هستند. فقط یک ژن متفاوت به آنها پوست صاف می دهد.

 

نجمه هوشمند/کارشناس ارشد تغذیه/ گروه درمان چاقی باراکا

 

منبع

WebMD/ Medically Reviewed by Christine Mikstas, RD, LD on June 25, 2020

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه