نکاتی جالب در باب نوشیدن آب

◄استفاده از بطری با BPA

BPA مخفف ماده شیمیایی بیسفنول A است که برای تولید محصولات زیادی از جمله بطری های آب استفاده می شود. اما تحقیقات نشان می دهد BPA می تواند وارد غذا و نوشیدنی ها شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که قرار گرفتن زیاد در معرض آن، می تواند منجر به نقایص مادرزادی شود. این ماده شیمیایی ممکن است در ایجاد برخی از مشکلات سلامتی نقش داشته باشد. مشکلاتی که شامل فشار خون بالا ، عدم تعادل هورمونی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی است. پس سعی کنید بطری های آبی را انتخاب کنید که فاقد BPA هستند یا از شیشه ساخته شده اند.

◄افسانه آب سرد

بر خلاف باور کلی مردم ،آب سرد رگ های خونی را تنگ نکرده و هضم غذا را دشوار نمی کند. اگر سرما خورده اید ، آب گرم به نازک شدن مخاط شما کمک می کند ، اما این تنها مورد مزیت ننوشیدن آب سرد است.

◄افزودن میوه یا سبزیجات به آب

افزودن میوه یا سبزیجات به آب ممکن است آب را خوش طعم تر و با طراوت تر کند، اما اگر مراقب نباشید ، می تواند باعث انتقال بیماری های غذایی مانند سالمونلا و E.coli شود. این مسئله به این دلیل است که وقتی پوست میوه و سبزیجات را بخوبی تمیز نکنید، افزودنشان به آب، باکتری ها را به بدن منتقل می کند. میوه ها و سبزیجات بریده شده روی تخته ای که برای برش گوشت خام استفاده می شود نیز می تواند منجر به بیماری های ناشی از غذا شود. حتماً میوه ها و سبزیجات را زیر آب جاری بشویید .

◄از دست دادن آب بدن

نوشیدنی های الکلی دیورتیک هستند ، به این معنی که آنها بدن شما را مجبور به دفع بیشتر آب می کنند، و ادرار زیاد می تواند منجر به کم آبی بدن شود. برای جلوگیری از این امر ، نوشیدنی های خود را یک به یک مطابقت دهید: یعنی این که به ازای هر یک فنجان قهوه یا نوشیدنی الکلی ،یک فنجان هم آب بنوشید.

◄نوشیدن آب به صورت ناشتا

نوشیدن یک یا دو لیوان آب به صورت ناشتا خوب است ، اما نه اینکه یک گالن آب اول صبح بنوشید. هیچ مدرکی وجود ندارد که تایید کند مصرف زیاد آب به صورت ناشتا متابولیسم بدن را افزایش میدهد. همچنین نیاز نیست قبل از خواب زیاد آب بنوشید و خواب خود را مختل کنید ، در عوض در طول روز به آرامی آب میل کنید. توصیه کارشناسان این است که بیش از 1 لیتر در ساعت آب ننوشید.

◄عدم نوشیدن آب کافی

بدن شما عمدتا از آب است و به طرق مختلف فیزیولوژی بدن از آب استفاده می کند. آب به هضم غذا کمک می کند و می تواند یبوست یا مشکلات دفع را کاهش دهد و یا از بین ببرد. همچنین بدن به کمک آب سموم را دفع می کند ، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و پوست شما را آبرسانی می کند. حداقل مقدار توصیه شده روزانه 11.5 فنجان آب برای زنان و 15.5 فنجان آب برای مردان است.

ترجمه : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

Reviewed by Michael W. Smith, MD on August 03, 2021

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-ways-you-are-drinking-water-wrong

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه