میگو ، ارمغان سلامتی در سفره غذا

میگو یک غذای دریایی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. میگوهای پرورشی ، دریایی ، منجمد یا تازه ، طعم و مواد مغذی متفاوتی را به شما می رسانند.

میگو دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیری است .میگوها کالری کم و پروتئین زیادی دارند. در 85 گرم میگوی خام ، 12 گرم پروتئین ، 60 کالری پیدا خواهید کرد. تقریباً 90٪ کالری میگو از پروتئین و بقیه از چربی تأمین می شود. چربی های سالم میگو مانند اسیدهای چرب امگا 3 می توانند فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند.

میگو همچنین ویتامین و مواد معدنی مهمی را به شما میرساند. صد گرم میگو ، 100٪ سلنیوم و 50٪ فسفر و 30٪ ویتامین B12 ، کولین ، مس و ید مورد نیاز روزانه بدن را تامین میکند.

میگو را می توانید به صورت بخار پز ، آب پز ، کباب پز و سرخ شده میل کنید. می توانید به بسیاری از غذاها میگو اضافه کنید و آنها را با انواع مواد مختلف غذایی همراه کنید. میگو با سبزیجاتی مانند، گوجه فرنگی ، ذرت ، لوبیا و سیر و همیمطور برنج و سیب زمینی بسیار عالی است.

رنگ میگوها به دلیل نوع ، سایز ، رژیم غذایی ، فصل برداشت و موقعیت مکانی آنها متفاوت است. میگوی خام می تواند از سفید تا سایه های خاکستری با آبی روشن و قرمز ، خاکستری تیره یا صورتی باشد. بعد از پخته شدن ، میگوها صورتی یا قرمز می شوند. طبیعی است که انتهای میگو هنگام برداشت سیاه باشد. این یک واکنش طبیعی است که وقتی میگوها از آب خارج می شوند ، اتفاق می افتد ، اما به این معنی نیست که آنها کیفیت پایینی دارند.

بسیاری از مردم نگران کلسترول موجود در میگو هستند. چهار میگوی بزرگ حدود 14٪ کل کلسترول مورد نیاز روزانه شما را تامین میکنند. اما در سال 2015 ، سازمان غذا و داروی امریکا FDA دستورالعمل های غذایی را تغییر دادند و طبق این دستورالعمل ها گفته میشود که سطح کلسترول خون با میزان کلسترول دریافتی از طریق غذاها ارتباطی ندارد ، پس نیازی به محدودیت های شدید در مصرف کلسترول نمیباشد. میگو دارای کلسترول بالایی است ، اما همچنین حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است که نشان داده شده است سلامت قلب را تقویت می کنند. خوردن میگو در واقع به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول LDL "بد" کمک می کند.

کیفیت میگو ممکن است بسته به مکان صید متفاوت باشد. بسیاری از میگوهای پرورشی ،دارای آنتی بیوتیک های زیادی هستند. میگوهای دریایی از رژیم طبیعی استفاده می کنند و معمولاً چربی اشباع کمتری نسبت به میگوی پرورشی دارند. از یک سو میگوهای پرورشی به دلیل غذایی که به آنها داده می شود ، اسیدهای چرب امگا 3 بالاتری دارند.

در آخر اینکه ، میگو یک غذای سالم است که می تواند به خوبی در یک رژیم غذایی متعادل جای بگیرد.

ترجمه: رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

REFERENCE: www.webmd.com Reviewed by Kathleen M. Zelman, MPH, RD, LD on October 07, 2020

Tufts University: "Can You Get Jumbo Benefits from Eating Shrimp."

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه