مراعات غذایی یبوست

لبنیات

 از جمله غذاهایی که ممکن است مانع دفع مناسب شما شود: پنیر و شیر زیاد است. اما ممکن است مجبور نباشید لبنیات را کنار بگذارید - فقط مقدار کمتری از آن را بخورید و گزینه های خود را تغییر دهید. ماست را با پروبیوتیک ها ( باکتری های زنده مفید برای سیستم هضم بدن ) امتحان کنید. این ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

 

غذاهای سریع یا آماده

آیا سبک زندگی پرمشغله، شما را به خوردن غذاهای آماده وادار میکند؟ این وعده های غذایی آماده ممکن است راحت باشند ، اما می توانند پشتیبان تهیه کنند. اکثر آنها فیبر کمی دارند ، که برای کمک به حرکت غذا در سیستم گوارش خود به آن نیاز دارید..

غذای سرخ شده

صرف نظرکردن از غذاهای سرخ شده تقریباً غیرممکن است ، اما اگر مدت زمان سختی در توالت فرنگی می گذرانید در نظر داشته باشید که با مصرف فیبر بیشترمیتوانید شرایط را کمی بهتر کنید. غذاهای سرخ شده پر از چربی هستند و هضم آن ها سخت است. وقتی غذا به آهستگی از روده بزرگ عبور می کند ، می تواند آب زیادی را همراه خود از بدن خارج کند. این باعث ایجاد مدفوع سفت و خشک می شود.

 

تخم مرغ

آنها دارای پروتئین زیاد اما فیبر کمی هستند. لازم نیست آنها را از فهرست خارج کنید. فقط برخی از غذاهای پر فیبر را به مخلوط اضافه کنید.مثلا به جای تخم مرغ ، املتی را با اسفناج تازه و گوجه فرنگی یا قارچ امتحان کنید.

 

گوشت های ترد

پر از پروتئین و چربی اما فاقد فیبر است ، این استیک آبدار باید با یک وعده بروکلی متعادل شود. این به شما کمک می کند تا از طریق سیستم گوارش به راحتی آن را هضم کنید.

 

کاپ کیک

شیرینی ها ، کلوچه ها و سایر خوراکی های حاوی شکر تصفیه شده حاوی فیبر و مایعات کم و چربی زیادی هستند. اگر با یبوست مواجه هستید، بهتر است خود را بیشتر با توت فرنگی و ماست راضی کنید. مطمئنا شکم شما از شما بخاطر آن تشکر می کند.

 

نان سفید

این مورد بیش از حد  باعث مدفوع سفت و خشک می شود. به جای نان سفید که با آرد سفید کم فیبر درست می شود سراغ نان تست کامل بروید. این ممکن است کمک کند سفر بعدی شما به دستشویی راحت تر پیش رود.

الکل

مانند قهوه ، مشروبات الکلی نیز می تواند باعث شود بدن شما کم آب شود.

 

 

نجمه هوشمند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

 

منابع

Webmd

 Reviewed by Minesh Khatri, MD on May 28, 2020

Cleveland Clinic: “Constipation.”

Harvard Health Publications: “Probiotics may ease constipation.”

Johns Hopkins Medicine: “Constipation.”

Kids Health: “Constipation.”

Kings College of London: “The effect of probiotics on functional constipation in adults: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials”

LiveScience.com: “Constipation: Causes, Symptoms and Solutions,” “Why does coffee make you poop?”

Mayo Clinic: “Constipation in Children,” “Dehydration,” “Hangovers,” “Low-fiber diet.”

National Health Service in England: “Good foods to help your digestion.”

National Institute on Aging: “Concerned About Constipation?”

 

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه