قند طبیعی در مقابل شکر تصفیه شده: چرا تفاوت ها اهمیت دارد

 

قند یک کربوهیدرات ساده است که بدن به گلوکز تبدیل می کند و از آن برای تولید انرژی استفاده می کند. با این حال بدن از قند طبیعی و شکرتصفیه شده  به شکل متفاوتی استفاده می کند ، که بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد

قندهای طبیعی در میوه های به صورت فروکتوز و همچنین در فراورده های  لبنی مانند شیر و پنیر به عنوان لاکتوز یافت می شوند. این غذاها حاوی مواد مغذی اساسی هستند که بدن را سالم نگه می دارند و به جلوگیری از بیماری نیز کمک می کنند. به علاوه منابع طبیعی قند آهسته تر هضم می شود و این مسئله به  شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید.قندهای طبیعی همچنین به ثبات متابولیسم شما کمک می کند.

شکر تصفیه شده یا ساکارز که از نیشکر یا چغندرقند تهیه می شود ، برای استخراج قند فرآوری می شوند. تولید کنندگان مواد غذایی سپس شکر تولید شده شیمیایی ،( به طور معمول شربت ذرت با فروکتوز بالا )را به بسیاری از غذاهای بسته بندی شده اضافه می کنند. بدن قند تصفیه شده را به سرعت تجزیه می کند ، و باعث می شود سطح انسولین و قند خون ناگهان زیاد شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        از آنجا که قند مصنوعی به سرعت هضم می شود ، بعد از اینکه غذا خوردید ، فارغ از اینکه چقدر خوردید ، احساس سیری کامل نمی کنید. افزایش مصرف قند تصفیه شده با افزایش میزان چاقی مرتبط است و خطر ابتلا به سرطان را به همراه دارد.

نکاتی در مورد کاهش مصرف قند تصفیه شده

نوشیدنی ها: سودا ، نوشیدنی های انرژی زا ، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های میوه ای به طور حیرت انگیزی عامل 44٪ از قند اضافه شده در رژیم غذایی آمریکایی ها هستند. این نوشیدنی ها از نظر غذایی ارزش کمی دارند و شما را آبرسانی نمی کنند. محدود کردن این نوشیدنی ها به میزان قابل توجهی قند شما را کاهش داده و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

سس و چاشنی ها: شوک آور است که چه مقدار شکر به کچاپ ، سس کباب پز ، سس سالاد و سایر چاشنی های رایج اضافه می شود. بهتر است به جای استفاده از این مواد ، غذاهای خود را با گیاهان تازه و ادویه جات ترشی جات ، آب لیمو یا لیموترش ، پاستو یا سس سالاد خانگی طعم دار کنید. هنگامی که مجبور به خرید سس و چاشنی هستید ، به دنبال گزینه های با چربی کامل باشید، آنها حاوی قند اضافه شده کمتری نسبت به نمونه های بدون چربی هستند.

میان وعده های فرآوری شده: حتی میان وعده هایی با عنوان "ارگانیک" ، "طبیعی" یا "سالم" ممکن است پر از قند اضافه شده باشند. برخی از گرانول ها ویا پروتئین بارها ،حاوی 8 قاشق چایخوری شکر اضافه شده است. به جای آنها  می توانید خشکبار ، میوه تازه یا سبزیجات خرد شده را میل کنید.

 

 

نجمه هوشمند کارشناس علوم تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

 

Natural vs Refined Sugar: Why the Difference Matters

https://www.healthdesigns.net/natural-vs-refined-sugar/

Oct 30, 2017 | Wellness

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه