فواید کره ی آجیل ها
  • کنترل وزن

درست است که آجیل ها چربی زیادی دارند ، اما این بدان معنی نیست که باید از آنها اجتناب کنید.بلکه  پروتئین و فیبر بالای موجود در آنها باعث می شود احساس سیری و انرژی بیشتری داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید و وزن کم کنید. از طرفی مغزها ممکن است به بدن شما کمک کنند تا انرژی بیشتری بسوزاند ، حتی در زمان استراحت. وقتی رژیم دارید ، اگر آجیل بخورید ،بهتر به آن پایبند خواهید بود. فقط مراقب باشید زیاده روی نکنید.

 

  • چربی خوب

بیشتر چربی موجود در آجیل ها اشباع نشده است ، که برای شما بهتر از نوع اشباع موجود در گوشت یا چربی های ترانس موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است. این ممکن است به ثبات قند خون و انسولین ، هورمون تنظیم کننده آن کمک کند.

 

  • بسته بندی شده با مواد مغذی

پروتئین بالا ، فیبر و چربی های مفید تنها فواید مغز ها برای شما نیستند. آجیل ها همچنین دارای بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند ویتامین E و B6 ، اسید فولیک ، نیاسین ، منیزیم ، روی ، مس و پتاسیم هستند. فقط کافی است مواد تشکیل دهنده کره بادام زمینی یا سایر محصولات را مشاهده کنید.البته دقت کنید برخی از آنها نمک ، شکر ، مواد نگهدارنده و چربی های ناسالم اضافه کرده اند که می توانند بیش از سود ،آسیب برسانند.

 

  • آنتی اکسیدان های فراوان

آجیل ها همچنین شامل مواد معدنی مانند سلنیوم و منگنز ، ویتامین های C و E و همچنین فلاونوئیدها ، فنل ها ، پلی فنول ها و سایر مواد است. آنها به عنوان یک تیم برای محافظت از سلولهای شما کار می کنند. و آجیل با آنها بارگیری می شود. این عامل می تواند بخشی از این دلیل باشد که افرادی که آجیل و کره مغزهای بیشتری می خورند قلب سالم تری دارند. حتی ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ نیز کمک کنند.

 

  • کلسترول را کنترل کنید

داشتن کلسترول زیاد می تواند رگ های شما را سخت کند و منجر به سکته مغزی و بیماری های قلبی شود. به نظر می رسد که بادام ، گردو و سایر مغزهای درختی وقتی به اندازه کافی مصرف می شوند ، کلسترول را پایین می آورند.بیشتر میزان کلسترول را بدن شما ایجاد می کند اما مقداری از آن را نیز از غذایی که می خورید دریافت می کنید. خوشبختانه آجیل ها کلسترول ندارند.

 

  • جلوگیری و کنترل دیابت نوع 2

تاثیر آجیل ها بر این امر تا حدی به این دلیل است که به کنترل افزایش وزن و همچنین مقادیر بالای قند (گلوکز) و چربی ها (لیپیدها) در خون کمک می کنند که می تواند منجر به بیماری شود. آنها همچنین ممکن است پوشش رگهای خونی (اندوتلیوم) شما را سالم نگه دارند ، که از مشکلات قلبی مرتبط با دیابت جلوگیری می کند.

 

  • بیماری قلبی

هنگامی که رگ های خونی شما سفت می شود،بیماری عروق رخ می دهد (پزشک این بیماری را آترواسکلروز می نامد). این می تواند قلب شما را ضعیف کرده و منجر به نارسایی قلبی شود. همچنین می تواند باعث سکته ، حمله قلبی یا ضربان های قلب نامنظم شود (بیماری به نام آریتمی). افرادی که آجیل یا کره های ساخته شده از آنها بیشتر می خورند ، کمتر دچار آن می شوند. به نظر می رسد که حدود 28 گرم یا 2 قاشق غذاخوری ، دو بار در هفته برای کمک به بدن کافی باشد.

 

  • منیزیم

این ماده معدنی برای اعصاب ، عضلات ، استخوان ها ، قند خون ، فشار خون و حتی مواد ژنتیکی یا DNA مفید است. آجیل ها مانند بادام هندی ، بادام و بادام زمینی و کره های تهیه شده از آنها مقدار زیادی از آن را دارند.

 

  • کره بادام درختی

این یکی از رایج ترین انواع پس از کره بادام زمینی است و منبع بسیار خوبی از ویتامین B7 است که بیوتین نیز نامیده می شود. این ماده مغذی برای کمک به بدن در پردازش چربی ، قند و پروتئین مصرفی شما بسیار حیاتی است. همچنین به حفظ قند خون و سلامت پوست کمک می کند.

 

  • کره آجیل برزیلی(پسته شامی)

این آجیل ها منبع عالی سلنیوم هستند ، که غده تیروئید شما را فعال نگه می دارد ، به بدن کمک می کند مواد ژنتیکی (DNA) بسازد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان است و به نظر می رسد از سلولهای شما در برابر ذرات آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. و افرادی که سلنیوم کمتری دارند ممکن است به انواع خاصی از سرطان مبتلا شوند.

 

  • کره بادام هندی

این یکی از نظر فنی آجیل نیست ، بلکه دانه نوعی سیب است. این میوه در مناطق ساحلی برزیل که در آن رشد می کند یک غذای بسیار خوشمزه است. خواه آن را یک مغز یا دانه بنامید ، این منبع بزرگی از مس است که بدن شما برای تغذیه بافت ها و خون و تولید انرژی به آن نیاز دارد. همچنین ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد که از سلولهای شما در برابر آسیب محافظت می کند.

 

  • کره گردو

گردو یکی از بهترین منابع غیر حیوانی اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب است. به طور خاص ، آنها نوعی اسید آلفا-لینولنیک (ALA) را فراهم می کنند ، که به عنوان یک عنصر سازنده برای انواع دیگر امگا 3 عمل می کند. یافتن کره در فروشگاه ها همیشه آسان نیست ، اما شما می توانید در خانه از یک غذاساز استفاده کنید.

 

  • چگونه از کپک زدن کره آجیل خودداری کنیم

آجیل ها گاهی کپک می زنند که می تواند به کره هایی که درست می کنند منتقل شود. کپک باعث ایجاد آفلاتوکسین می شود که ممکن است یکی از دلایل سرطان کبد باشد. اما FDA قوانینی و آزمایشاتی دارد که این امر را بسیار کمتر محتمل می کند. این مساله در مناطق گرم و مرطوب خارج از ایالات متحده بیشتر مشکل ساز می شود اما اگر کره های مغز درست کنید ، مغزها را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید واز مصرف هر نوع آجیل کپک زده ، یا تغییر رنگ داده خودداری کنید. ذخیره آجیل در فریزر نیز می تواند به جلوگیری از فساد کمک کند.

 

  • احتیاط در ارتباط با آلرژی

آلرژی غذایی 5 تا 10 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. بادام زمینی (که حبوبات است ، مانند لوبیا و نخود فرنگی) و آجیل درختی ، مانند اسپند و بادام ، محرک های رایج هستند. اگر حساسیت شدید دارید ، حتی لمس کردن آجیل می تواند باعث تورم ، استفراغ و اسهال شود. حتی می تواند گلوی شما را ملتهب کرده و نفس کشیدن یا صحبت را سخت کند. این یک وضعیت بالقوه کشنده است که شوک آنافیلاکتیک نامیده می شود. در صورت مشاهده این علائم با اورژانس تماس بگیرید.

منابع:

WebMD Feature Reviewed by  Kathleen M. Zelman, MPH, RD, LD on December 21, 2020

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه