غذاهای پرکالری که برای کاهش وزن مفید هستند
  • سیب زمینی ها

سیب زمینی از نظر شاخص سیری،نمره ی بالایی دارد. اما نحوه طبخ آنها مهم است: نوع آب پز آن باعث می شود تا مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید. و البته تفت دادن آن با گزینه های سالم دیگری مثل بروکلی ، پیشنهاد خوشمزه دیگری است. سیب زمینی  فاقد گلوتن است ، بیشتر از موز پتاسیم دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

 

  • ماکارونی

مطالعات انجام شده روی افرادی که از رژیم های با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (غذاهایی که در مدت زمان طولانی تری  قند خون شما را بالا می برند) نشان می دهد که مقدار متوسط ​​ماکارونی مضر نیست. در واقع ، شرکت کنندگان هنوز می توانستند هنگام خوردن ماکارونی وزن کم کنند. نکته مهم: ماکارونی های تهیه شده از گندم کامل را مصرف کنید

  • آجیل

آنها ممکن است چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن مجبور نیستید از آنها صرف نظر کنید. در حقیقت ، مطالعات می گویند زنانی که یک وعده آجیل دو بار یا بیشتر در هفته می خورند ، تقریباً 25٪ کمتر چاق هستند و کمترنسبت به افرادی که از آجیل پرهیز می کنند ،وزن می گیرند.

 

  • پنیر

اگر کالری غذاها را می شمارید ، پنیر را هنوز حساب نکنید. یک مطالعه نشان می دهد گنجاندن لبنیات کم چربی غنی از کلسیم در وعده های غذایی کم حجم ، ممکن است در واقع به شما کمک کند کمی وزن کم کنید و از سلامت استخوان نیز محافظت کند.

 

  • قهوه

خوردن یک فنجان جو روزانه، مانع تلاش های کاهش وزن شما نمی شود. در حقیقت ، محققان فکر می کنند که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث شود کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه می تواند از سلامت آن کم کند.

 

  • برنج

رژیم غذایی شامل غلات سبوس دار ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم بدن کمک کند. علاوه بر فیبر که باعث سیری شما می شود ، ویتامین های B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و گرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با بخشهای محدود و معقول ، هنوز می توانید از آن لذت ببرید بدون اینکه نگران افزایش وزن باشید.

 

  • شکلات

نکته مهم در خوردن شکلات تلخ بودن آن و استفاده از تکه های کوچک است. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که ضمن کنترل احساس گرسنگی ، به کارکرد بهتر انسولین در بدن کمک می کند. این باعث می شود که یک شیرینی ایده آل برای کنار گذاشتن یک وعده غذایی باشد.

  • ذرت بو داده

به ذرت بو داده بگویید بله - اما نمک و کره را از خود دور نگه دارید. ذرت بو داده منبع خوبی از فیبر است و گرسنگی شما را سریعاً برطرف می کند ، بنابراین احتمال پرخوری کم است.

 

  • شیر کامل

معمولا گفته میشود شیر کم چربی بنوشید تا لاغر شوید؟ عجیب به نظر می رسد ، اما کارشناسان فکر می کنند ممکن است چنین باشد. اما مطالعات نشان می دهد همیشه یک لیوان شیر کامل باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. اگرچه آنها هنوز مطمئن نیستند که شیر کامل چگونه کار می کند ، اما این می تواند به این دلیل باشد که مقدار زیاد شیر به سرعت شما را سیر می کند و مانع از استفاده بیش از حد غذا در جای دیگر می شود.

 

 

ترجمه : نجمه هوشمند کارشناس تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

 

منبع:

WebMD Feature Reviewed by Neha Pathak, MD on January 26, 2021

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه