سلامت قلب با غلات کامل

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف بیشتر غلات کامل میتواند از ما ،در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

تجزیه و تحلیل بیش از 3000 بزرگسال در سنین میان سالی و سالمندی طی سالیان دراز نشان داد که کسانی که روزانه حداقل سه وعده غلات کامل می خورند ، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک وعده در روز غلات کامل مصرف میکنند سلامت قلبی بهتری دارند.

عوامل خطر بیماری قلبی اندازه گیری شده شامل : اندازه دور کمر ، فشار خون ، قند خون ، تری گلیسیرید و کلسترول HDL (یا کلسترول خوب) بودند. شرکت کنندگان بر اساس مقدار غلات کامل مصرفی ، در گروه های مختلف از مصرف کم غلات کامل (کمتر از یک و نیم وعده در روز) تا سه وعده یا بیشتر در روز قرار گرفتند.

 Caleigh Sawicki ، PhD ، متخصص اپیدمیولوژیک تغذیه از دانشگاه تافتس در بوستون گفت: "این یک مرحله مهم در درک چگونگی تأثیر انواع مختلف غلات بر سلامتی در طول زمان است."

محققان دریافتند در یک بازه چهار ساله ، اندازه دور کمر در افرادی که مصرف غلات کامل زیاد دارند ، نصف افراد با مصرف غلات کم افزایش میابد. افزایش متوسط ​​فشار خون و سطح قند خون و سطح تری گلیسیرید نیز در بزرگسالان با مصرف زیاد کمتر بود.

این نشان می دهد که گنجاندن غلات کامل ، به ویژه به جای غلات تصفیه شده ، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به ما کمک کند تا با افزایش سن سطح سالم تری از این عوامل خطر را دارا باشیم و بنابراین می تواند از این طریق به جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی کمک کند." ساویکی می گوید ، فیبر غذایی موجود در غلات سبوس دار میتواند به افزایش احساس سیری کمک کرده و باعث کاهش سن قند خون پس از غذا گردد.

دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها در بازه زمانی 2020-2025 توصیه کرده است، که حداقل سه وعده غلات کامل در روز مصرف کنند. به عنوان مثال ، یک وعده غلات کامل شامل یک عدد نان تست سبوس دار یا نیم فنجان برنج قهوه ای پخته یا 2 قاشق غذاخوری جو دوسر ، کینوا یا بلغور گندم است.

غلات سبوس دار هرکدام سرشار از انواع مختلفی از ویتامین ها ، مواد معدنی ، و مواد مغذی هستند که به حفظ سلامت بدن کمک می کنند. به عنوان مثال ، فیبر در غلات کامل به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری میکند. ویتامین های موجود در غلات کامل به بدن انرژی می دهد ، ویتامین B به بدن کمک می کند تا سلول های قرمز خون را بسازد و مواد معدنی مانند منیزیم و سلنیوم سلامت استخوانهای ما را تامین میکنند و سیستم ایمنی بدن تقویت مینمایند.

خوردن غلات کامل باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید ، بنابراین در طول روز کمتر دچار پرخوری یا ولع به شیرینی جات و سایر تنقلات میشوید.

ترجمه : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

https://www.webmd.com/diet/news/20210713/whole-grains-lower-risk-heart-diease-older-adults

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه