زنجبیل دکتر سلامتی

زنجبیل دکتر سلامتی

مبارزه با میکروب ها

برخی ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه، به بدن شما در دفع میکروب ها کمک می کند. آنها به ویژه در توقف رشد باکتری هایی مانند E.coli و شیگلا خوب عمل می کنند و همچنین ممکن است ویروس هایی مانند RSV را دور نگه دارند.

 

سلامت دهان

قدرت ضد باکتریایی زنجبیل ممکن است در زیبایی لبخند شما نیز موثر باشد. ترکیبات فعال موجود در زنجبیل به نام جینجرول از رشد باکتری های دهان جلوگیری می کند. این باکتری ها همان باکتری هایی هستند که می توانند باعث بیماری پریودنتال شوند ، که یک عفونت جدی لثه است.

 

بهبود حالت تهوع

قدیمی ها درست می گویند که اگر می خواهید تهوع و معده درد را تسکین دهید ، به خصوص در دوران بارداری ، زنجبیل به شما کمک می کند. زنجبیل احتمالا با تجزیه و دفع گازهای تجمع یافته در روده به شما کمک می کند . همچنین به رفع تهوع دریایی یا حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی کمک می کند.

 

کاهش درد های عضلانی

زنجبیل درد عضلانی را به صورت موضعی برطرف نمی کند ، اما ممکن است با گذشت زمان باعث تسکین درد شود. برخی  مطالعات نشان داد، افرادی که برای کاهش درد عضلانی ناشی از آسیب ورزشی از زنجبیل استفاده می کردند روز بعد درد کمتری نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نکرده بودند را تجربه کردند.

 

رفع علائم آرتریت

زنجبیل یک ضد التهاب است ، به این معنی که تورم را کاهش می دهد. این ممکن است به ویژه برای درمان علائم آرتریت روماتوئید و آرتروز مفید باشد. خوردن زنجبیل یا استفاده از کمپرس زنجبیل بر روی پوست می تواند درد یا تورم را تسکین دهد.

 

مهار رشد سرطان

برخی از مطالعات نشان می دهد که مولکول های فعال زیستی در زنجبیل ممکن است رشد برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ ، معده ، تخمدان ، کبد ، پوست ، سینه و پروستات را کند کنند. اما برای بررسی صحت این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتری است.

 

 پایین آوردن قند خون

یک مطالعه کوچک اخیرا نشان داد که زنجبیل ممکن است به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کند. برای بررسی اینکه آیا زنجبیل می تواند به بهبود سطح قند خون کمک کند یا خیر ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

تسکین دردهای قاعدگی

پودر زنجبیل ممکن است به تسکین درد در زمان قاعدگی کمک کند. مطالعات انجام شده نشان داد، زنانی که 1500 میلی گرم پودر زنجبیل را یک بار در روز به مدت 3 روز در طول چرخه مصرف کردند ، درد کمتری نسبت به زنانی که مصرف نکرده بودند احساس کردند.

 

کاهش کلسترول

یک دوز روزانه زنجبیل ممکن است به شما کاهش سطح کلسترول "بد" یا LDL کمک کند. در یک مطالعه اخیر ، مصرف 5 گرم زنجبیل در روز به مدت 3 ماه کلسترول LDL افراد را به طور متوسط ​​30 واحد کاهش داد.

 

محافظت در برابر بیماری

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، ترکیباتی که از استرس و آسیب به DNA بدن شما جلوگیری می کند. آنها ممکن است به بدن شما در مقابله با بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و بیماری های ریه کمک کنند ، به علاوه باعث  پیری سالم می شود.

 

سوء هاضمه را برطرف می کند

اگر با سوء هاضمه مزمن ، که دیس پپسی نیز نامیده می شود ، زندگی می کنید ، زنجبیل می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. زنجبیل قبل از غذا ممکن است لوله گوارش شما را سریعتر خالی کند و زمان کمتری برای باقی ماندن غذا باقی بماند.

 

نجمه هوشمند/کارشناس ارشد تغذیه/گروه درمان چاقی باراکا

 

منبع

WebMd

Reviewed by Melinda Ratini, DO, MS on November 06, 2020

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه