راهنمای زندگی پاک تر

غذاهای محلی را انتخاب کنید

هرچه فاصله میز شما تا مزرعه ای که غذای شما در آن رشد می کند ، کمتر باشد ، احتمال کمتری برای آلوده شدن با آلاینده ها یا مشکلات ناشی از فرآوری وجود دارد. این بدان معناست که شما نیز غذای تازه تر و مغذی تری دریافت خواهید کرد.

 

روتین مراقبت از پوست خود را به درستی انتخاب کنید

 محصولات با عطر ، افزودنی یا مواد نگهدارنده مانند پارابن را کنار بگذارید. از متخصص پوست یا پزشک خود در مورد موادی که در لوسیون ها و بطری های آرایشی خود نمی شناسید بپرسید ، بنابراین می توانید پاک ترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

 

در غذاهای گیاهی بسته بندی کنید

رژیم غذایی پاک بر مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز دارد. این را با پروتئین های سالم مانند لبنیات کم چرب ، گوشت بدون چربی ، ماهی ، لوبیا ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ترکیب کنید.

 

به برچسب های مواد غذایی دقت کنید

مواد اضافی موجود در مواد غذایی مانند رنگ ها ، مواد نگهدارنده ، مواد افزودنی ، قند اضافه شده و سدیم برای سلامت شما مضر است. غذاهای کامل و فرآوری نشده ایمن ترین هستند. یک قاعده کلی خوب: هر چه مواد کمتر باشد ، غذا پاک تر است.

 

 

روغن های خاص را بیش از حد گرم نکنید

روغن های دارای سطوح بالای چربی های غیراشباع چندگانه ، مانند ذرت ، سویا ، روغن آفتابگردان و گلرنگ ، تحت حرارت زیاد اکسید می شوند. این بدان معناست که آنها رادیکال های آزاد ، یعنی مولکول های باردار را که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و منجر به بیماری شوند ، تجزیه و آزاد می کنند.

 

وسایل آشپزی خود را بررسی کنید

ظروف نچسب ممکن است پس از پخت و پز راحت تر عمل کنند ، اما این با هزینه ای همراه است. مطالعات مستمر نشان می دهد که برخی از انواع پوشش های پلیمری که در ماهیتابه های نچسب استفاده می شوند ، هنگام گرم شدن می توانند همانند سمی ملایم باشند.

 

برای بسته بندی،ظروف مناسب انتخاب کنید

پلاستیک بدون BPA برای نگهداری غذا و نوشیدنی مناسب است ، اما فقط برای غذای خنک. هرگز باقی مانده غذارا با پلاستیک گرم نکنید. بهترین گزینه برای ذخیره مواد غذایی بدون سم و دوستدار زمین شیشه ، سرامیک یا فولاد ضد زنگ است.

 

دفع زباله های خطرناک

هر زمان که مواردی مثل قوطی قدیمی رنگ ، حلال ها ، وسایل الکترونیکی قدیمی یا هر نوع زباله ای را که می تواند برای محیط زیست ناسالم باشد دور بیاندازید ، دقت داشته باشید. برای دستورالعمل دفع بسته بندی را با دقت بخوانید. بررسی کنید که آیا مراکز بازیافت خاصی در منطقه شما وجود دارد یا خیر. بهتر است ، در وهله اول در مورد راههای جلوگیری از خرید مواد خطرناک خلاق باشید.

پاک کننده ها و ضدعفونی کننده های طبیعی انتخاب کنید

حتی پاک کننده هایی با برچسب "سبز" یا "طبیعی" می توانند حاوی مواد مضری باشند که به سلامتی آسیب برساند. می توانید پاک کننده های شیمیایی را با مواد طبیعی موجود، مانند سرکه ، جوش شیرین یا آب گرم جایگزین کنید؟

 

در مصرف گوشت هشیار باشید

پاک خوردن معمولاً به معنای غذا خوردن با گوشت قرمز کمتر است. اگر گوشت را در منو قرار می دهید ، بهترین نوع را انتخاب کنید.گوشت حیوانی را انتخاب کنید در تمام زندگی خود با علف تغذیه کرده است. "ارگانیک" به این معنی است که از هورمون ها و آنتی بیوتیک ها اجتناب می کنید.مطمئن شوید که گوشت شما به صورت انسانی و ارگانیک پرورش یافته است.

 

نجمه هوشمند/ کارشناس ارشد تغذیه/ گروه درمان چاقی باراکا

 

منبع

WebMD/Reviewed by Melinda Ratini, DO, MS on October 26, 2020

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه