ده راه ساده برای کاهش تری گلیسیرید (قسمت دوم)

1ـ بصورت منظم ورزش کنید.

کلسترول خوب (HDL) ارتباط معکوس با سطح تری گلیسیرید خون دارد. بنابراین با افزایش سطح HDL می توانید به کاهش تری گلیسیرید خون کمک کنید.

ورزش های هوازی می توانند سطح کلسترول خوب (HDL) را در خون افزایش دهنده در نتیجه می توانند تری گلیسیرید را کاهش دهند.

همچنین ورزش های هوازی به روند کاهش وزن شما کمک می کنند، بنابراین کاهش وزن نیز می تواند تری گلیسیرید را کاهش دهد.

ورزش های هوازی مانند: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا.

2ـ مصرف چربی های غیر اشباع را افزایش دهید.

مطالعات نشان داده اند مصرف چربی های غیر اشباع و جایگزینی آن ها با سایر انواع چربی ها در برنامه غذایی، می تواند سطح تری گلیسرید خون را کاهش دهد.

منابع حاوی چربی های غیر اشباع شامل: روغن زیتون، آجیل، آووکادو، ماهی های چرب

3ـ مصرف نوشیدنی های الکلی را محدود کنید.

مطالعات نشان داده اند مصرف متوسط الکل می تواند سطح تری گلیسیرید خن را تا 53 درصد افزایش دهد حتی اگر سطح تری گلیسیرید از قبل نرمال بوده باشد.

4ـ پروتئین سویا را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

سویا نوعی ترکیب گیاهی غنی از ایزوفلاون ها با فواید بسیاری در سلامتی است که می تواند سطح LDL کلسترول بد خون را کاهش دهد. همچنین تحقیقات نشان داده اند پروتئین سویا اثرات مفیدی بر کاهش تری گلیسیرید خون دارد.

پروتئین سویا را می توانید در غذاهایی مانند: سویا، توفو، شیر سویا دریافت کنید.

5ـ آجیل بیشتری مصرف کنید

آجیل ها حاوی فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و چربی های اشباع نشده هستندف که همگی برای کاهش تری گلیسیرید خون مفید می باشند.

 

 

رفرنس : www.healthline.com

راحله رضیئی ـ کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه