ده راه آسان برای افزایش متابولیسم بدن (قسمت دوم)

1ـ بیشتر کارهایتان را ایستاده انجام دهید.

آیا می دانید نشستن بیش از حد برای سلامت تان مضر است؟

زیرا نشستن طولانی مدت روی گردش خون بدن و همچنین ذخیره بیشتر چربی ها و افزایش وزن اثرات منفی می گذارد.

توصیه می شود تلاش کنید بطور مرتب در محل کار و حتی در منزل کارهایتان را بصورت ایستاده انجام دهید.

2ـ چای سبز بنوشید.

علاوه بر توصیه به مصرف آب در طول روز، تحقیقات نشان داده اند مصرف چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن را از طریق افزایش تبدیل چربی های ذخیره شده در بدن به اسیدهای چرب آزاد، افزایش دهد.

در حقیقت مصرف چای سبز در 50 درصد تحقیقات منجر به افزایش چربی سوزی می گردد.

3ـ خواب کافی داشته باشید

یکی از ساده ترین روش های افزایش متابولیسم بدن، داشتن خواب شبانه کافی است. همه افراد باید بین 7-8 ساعت خواب در طول روز داشته باشند.

داشتن خواب کافی خستگی عضلات را برطرف می کند، سلامت عمومی بدن را تقویت می کند و می تواند باعث افزایش کالری سوزی گردد.

سعی کنید زمان مشخصی برای رفتن به رختخواب داشته باشید تا فواید آنرا در بدن تان ببینید.

4ـ غذاهای غنی از آهن، سلنیوم و زینک بخورید

اگر چه آهن، زینک و سلنیوم نقش های متفاوت اما مهمی در عملکرد قسمت های مختلف بدن دارند، اما نقش مشترک آنها در بهبود عملکرد غده تیروئید است.

مطالعات نشان داده اند برنامه غذایی فاقد منابع این سه عنصر ممکن است منجر به اختلال در تولید هورمون های غده تیروئید که در تنظیم متابولیسم بدن نقش دارند، گردد.

5ـ فلفل تند بخورید.

کپسایسین موجود در فلفل قرمز می تواند با افزایش کالری مصرفی و همچنین افزایش چربی سوزی در بدن به بالا بردن سوخت و ساز بدن شما کمک کند.

 

 

 

 

رفرنس: water-inducedthermogenesis-ncbi.nlm.nih.gov

راحله رضیئی

کارشناس ارشد گروه درمان چاقی باراکا

 

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه