دلایلی برای از دست ندادن          چربی شکمی

غذاهای اشتباه

غذای ناسالم بزرگترین محرک شکم بزرگ است. کربوهیدرات های نشاسته ای به مقدار زیاد و چربی های بد یک عامل قوی برای گسترش چربی در قسمت شکم است. در عوض ، مقدار زیادی سبزیجات دریافت کنید ، پروتئین های بدون چربی انتخاب کنید و از چربی های گوشت قرمز مصرف نکنید. چربی های سالم را در مواردی مانند ماهی ، آجیل و آووکادو انتخاب کنید.

حتی کاهش متوسط ​​کربوهیدرات ها (غلات ، ماکارونی ، قندها) نیز می تواند کمک کند.

 

مقدار زیاد غذا

چربی های شکمی زیر پوستی (به نام زیر جلدی) و چربی های زیر عضلات شکم و اطراف اندام های حیاتی (احشایی) نامیده می شوند. چربی احشایی شانس بیماری قلبی عروقی و دیابت را بیشتر میکند. همچنین می تواند منجر به فشار خون بالا و موارد دیگر شود. زیاد غذا خوردن حداقل تا حدی مقصر است. محدود کردن سهم شما در هر وعده می تواند چربی احشایی را پایین نگه دارد.

 

سیگار

همه ما خطرات سیگار را می دانیم.اما این را نیز به لیست اضافه کنید: یک مطالعه نشان داد که سیگارمنجر به افزایش چربی شکمی و احشایی می شود. بنابراین اگر به یک دلیل دیگر برای ترک نیاز داشتید ، یک دلیل دیگر دارید.

 

استرس

وقتی هورمون استرس کورتیزول، از بدن عبور می کند ، چربی در شکم شما تجمع می یابد. با پزشک خود در مورد نحوه کنترل استرس خود صحبت کنید. ورزش می تواند به کاهش استرس کمک کند. مراقبه کنید یوگا کار کنید ویا یک سیستم پشتیبانی خوب را کنار هم قرار دهید. در صورت نیاز با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید.

 

ورزش ناکافی

هیچ کس نمی گوید که کاهش چربی شکم آسان است. اگر شکم شما بیش از اندازه متر اندازه گیری را کشیده است - برای مردان ، بیش از 40 اینچ دور کمر ، و زنان بیش از 35 اینچ ، شما به فعالیت بدنی متوسط ​​(مانند پیاده روی) به مدت حداقل 150 دقیقه در هفته نیاز دارید ، یا شدید (دویدن) به مدت 75 و حداقل 2 بار در هفته تمرینات قدرتی. قبل از شروع هر برنامه ورزشی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

تمرینات اشتباه

نشستن کافی نیست. برای عضله سازی به تمرین با وزنه نیز نیاز دارید. عضله بیشتر به معنی کالری سوزی بیشتر است.

 

گفته شد ، اگر فقط می توانید یک تمرین انجام دهید ، ورزش هوازی (مانند پیاده روی یا دویدن) را انتخاب کنید که برای سوزاندن چربی بهترین عملکرد را دارد. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و به آرامی شدت خود را افزایش دهید تا به نتیجه ای برسید که دنبال آن هستید.

 

الکل

فقط آبجو و کربوهیدرات موجود در آبجو نیست که باعث بزرگی شکم  می شود. تمام الکل ها کالری دارند. اگر کالری بیش از حد دریافت کنید - به خصوص اگر ورزش نمی کنید و خوب غذا نمی خورید - می خواهید وزن زیاد خواهید کرد. اگر می نوشید ، یادتان باشد که آن را با اعتدال انجام دهید.

 

نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا

نوشیدنی های ورزشی می توانند قند زیادی داشته باشند. این کالری به ارمغان می آورد. اگر بیش از حد از این موارد بنوشید ، خود را برای افزایش وزن آماده می کنید که ممکن است در اطراف خط کمربند شما باشد. نوشیدنی های شیرین و پرکالری را کاهش دهید. این به معنای نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های غیر رژیمی است.

 

آب ناکافی

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. انتخاب آب به جای نوشیدنی های شیرین به معنای کالری کمتری است. این می تواند به شما کمک کند تا چربی شکم خود را اصلاح کنید. همچنین این تنها نوشیدنی است که می تواند بدون افزودن قندها یا سایر ترکیبات هیدراته شود.

 

ژنتیک

بله ، شجره نامه شما روی احتمال چاقی شما تأثیر می گذارد. همچنین در جایی که چربی ذخیره می کنید اثرگذار است.اما هنوز هم امید وجود دارد. برقراری تعادل مناسب بین میزان کالری دریافتی (رژیم غذایی) و میزان سوزاندن آن (از طریق ورزش) می تواند به شما کمک کند با وجود ژن ها ، از افزایش وزن جلوگیری کنید.

 

خواب نا مناسب

حملات شبانه به یخچال قاتلان رژیم هستند. علاوه براین ، خواب ناکافی ،سبب ترشح هورمون های استرس می شود که بدن شما را ترغیب می کنند تا چربی  بیشتری داشته باشد.

عادت های خوب در زمان خواب را بیاموزید ، مانند:

تلفن را کنار بگذارید.

لپ تاپ را خاموش کنید.

هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید.

قبل از خواب از مصرف الکل خودداری کنید.

ورزش خود را انجام دهید.

 

وسواس به ترازو

در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: ممکن است شما چربی شکم خود را از دست داده و حتی متوجه آن نشوید. اگر خوب غذا می خورید و درست ورزش می کنید ، به یاد داشته باشید که چگونگی تناسب لباس شما - که با اندازه کمر اندازه گیری می شود - از آنچه ترازو می گوید مهم تر است. اگرتغییرات کمر بند کمتر باشد ، ممکن است مقداری از چربی شکم را با عضله جایگزین کرده باشید.

 

 

ترجمه: نجمه هوشمند کارشناس تغذیه گروه درمانی چاقی باراکا

منبع: webMd

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه