در هنگام اضطراب و افسردگی غذاهای زیر را مصرف نکنید
  • آب میوه

فیبر موجود در میوه سیری طولانی تری به دنبال دارد و باعث می شود قند خون به صورت کنترل شده ای افزایش یابد. بدون این فیبر ، آب میوه ای مینوشید که فقط حاوی قند و آب و ویتامین است و افزایش قند سریعی را باعث میگردد که به همان سرعت هم پایین می آید. این افت قند سریع می تواند شما را گرسنه و عصبی کند. پس هنگام تشنگی به جای نوشیدن آبمیوه ، آب بنوشید.

  • نوشابه رژیمی

نوشابه رژیمی بدون قند است پس سالم است ، درست است؟ نه دقیقا. نوشابه رژیمی ممکن است شما را افسرده کند. در واقع ، کافئین موجود در بسیاری از نوشابه های گازدار نیز برای اضطراب مضر است.

  • نانهای سفید

صبر کن ، نان سفید ؟! نانی که از آرد سفید فراوری شده درست شده است ، پس از خوردن این نان سریعاً قند خون افزایش می یابد. این افزایش قند سریع می تواند باعث افزایش انرژی شود که می تواند برای اضطراب و افسردگی مضر باشد. پس حواستان باشد از نان سبوس دار استفاده کنید.

  • سس های رژیمی

شاید بدانید که بیشتر سس های آماده خصوصا از نوع کچاپ سرشار از شکر هستند که اغلب با عنوان "شربت ذرت با فروکتوز بالا" روی بسته بندی ذکر می شوند. سس های قرمز حاوی به طور دقیق چهار گرم شکر در هر قاشق غذاخوری از سس هستند. برخی از سسها حاوی شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام هستند که باعث اضطراب و افسردگی می گردد پس با دقت از این سس ها استفاده کنید و مواد تشکیل دهنده آنها را بررسی کنید.

  • قهوه

اگر به نوشیدن قهوه عادت ندارید ، کافئین موجود در آن می تواند شما را عصبی و مضطرب کند و همچنین می تواند خواب شما را مختل کند. نوشیدن قهوه به اضطراب یا افسردگی کمک نمی کند. ترک کافئین می تواند احساس بدی نیز در شما ایجاد کند پس اگر فکر می کنید مشکلی برایتن ایجاد می کند ، کافئین را به آرامی از رژیم خود حذف کنید.

  • نوشیدنی های انرژی زا

انرژی زاها می توانند باعث ریتم های عجیب قلب ، اضطراب و مشکلات خواب شوند. دلیل این امر بالا بودن سطح کافئین در نوشیدنی های انرژیزا است. این نوشیدنی ها نیز غالباً دارای قند یا شیرین کننده های مصنوعی هستند. اگر تشنه هستید آب بنوشید. می خواهید یک ماده قندی مصرف کنید؟ یک تکه میوه بخورید.

  • غذاهای فراوری شده

اگر مقدار زیادی گوشت فرآوری شده ، غذای سرخ شده ، غلات تصفیه شده ، آب نبات ، شیرینی و لبنیات پرچرب می خورید ، احتمال اضطراب و افسردگی در شما بیشتر است. یک رژیم غذایی سرشار از ماهی و حبوبات و غلات غنی از فیبر ، میوه ها و سبزیجات می تواند به شما کمک کنند تا کمتر احساس اضطراب و افسردگی کنید.

ترجمه رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

REFERENCE: www.webmd.com Reviewed by Jennifer Casarella, MD on September 09, 2019

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه