حقایقی درباره مصرف مکمل ویتامین C و امگا3

"مصرف خودسرانه مکمل ویتامین C ، فقط منجر به دفع ادراری آن می شود. "

محققین در مورد چگونگی استفاده بدن از ویتامین C مطالعاتی را انجام داده اند. اگرچه برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف منابع غذایی غنی از ویتامین C ممکن است در برابر بیماری هایی مانند سرطان، قلبی_عروقی و مشهورترین آنها سرماخوردگی از بدن شما محافظت کند، اما مطالعات درباره مصرف مکمل این نتایج را تایید نکرده اند. همچنین مکانیزم های تنظیمی این ویتامین در بدن بسیار دقیق است، بطوریکه مصرف مکمل با دوز بالا، منجر به کاهش مقدار جذب آن در بدن می شود بطوریکه طی چند ساعت ویتامین C اضافی از طریق ادرار دفع خواهد شد.

آیا نیاز به مصرف مکمل وجود دارد؟

 خیر. زیرا مقادیر بالاتر از RDA به راحتی از رژیم غذایی شما دریافت می شود. در حقیقت، طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تنها 6 درصد از مردم کمبود ویتامین C دارند.

"اگر هفته ای دو بار ماهی می خورید ، دیگر نیازی به مکمل های امگا 3 ندارید."

داریوش مظفریان استاد دانشکده علوم تغذیه در بوستون می گوید: مردم اغلب از من درباره مصرف امگا 3 سؤال می کنند. باید بدانید این اسیدهای چرب اشباع نشده در بسیاری از انواع ماهی ها وجود دارند. چندین دهه مطالعات نشان می دهد که خوردن دو وعده ماهی در هفته خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد، اما در دریافت مقادیر بالاتر تفاوت چندانی مشاهده نشده است.

آیا نیاز به مصرف مکمل وجود دارد؟

 دکتر مظفریان می گوید: اگر در برنامه غذایی هفتگی خود ماهی ندارید، معقول است که با تجویز متخصص تغذیه، یک کپسول روغن ماهی 1 گرم در روز مصرف کنید، به ویژه اگر بالای 40 سال دارید یا به بیماری قلبی مبتلا هستید.

اما از مصرف بیشتر خودداری کنید. برخی مطالعات حاکی از آن است که دوزهای بالای 2 تا 3 گرم ممکن است سطح کلسترول LDL را بالا ببرد.

رفرنس: https://www.thehealthy.com    

مترجم:  راحله رضیئی _ کارشناس ارشد تغذیه _ گروه درمان چاقی باراکا

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه