بهترین ورزش ها برای کاهش وزن سریع چیست؟

 

بررسی و مقایسه اثربخشی درمانهای مختلف کاهش وزن و بهبود آمادگی جسمانی بزرگسالان 65-18 ساله مبتلا به اضافه وزن و چاقی توسط روش های سیستماتیک و آنالیزی نشان داده است که یکی از روش های بررسی شده برای ایجاد تغییر در ترکیب بدن، برقراری تعادل کم کالری در برنامه غذایی است. اما مشخص شد در افراد مختلف اثربخشی عدم تعادل کالری دریافتی با تغییر در ترکیب بدن یکسان نبوده است.

در برخی مطالعات دیگر مشخص شد انجام تمرینات ورزشی همراه با رژیم غذایی بطور موثر باعث ایجاد تغییر در ترکیب بدن و بیومارکرهای متابولیکی می شود. ترکیبی از تمرینات مقاومتی و استقامتی بطوریکه حجم تمرین از 2-3 ست با 6-10 تکرار و با شدت 75%  شروع شده و به تدریج کل بدن را درگیر کنند، بیشترین اثربخشی را نشان داده اند.

در نتیجه مطالعات نشان داده اند، به جای تنها ایجاد عدم تعادل کالری مصرفی برای درمان بزرگسالان چاق، باید برروی ایجاد یک استرس متابولیک توسط تمرینات استقامتی و قدرتی نیز تمرکز شود.

همانطور که گفته شد اثر بخشی تمرینات ورزشی در رسیدن به ترکیب بدنی مناسب در افراد چاق به اثبات رسیده است، اما نکته قابل توجه بررسی توانایی افراد مختلف در ایجاد عادت به تمرین های منظم در برنامه زندگی شان است.

باراکا این امکان را برای تک تک افرادیکه به دلایل گوناگون مانند بیماری، مشغله کاری و ... امکان انجام فعالیت بدنی منظم را ندارند، ایجاد می کند تا به جای انتخاب ورزش بعنوان اجباری برای لاغر شدن، با دنبال کردن علاقه شان در رشته های ورزشی گوناگون و تنها به دلیل بدست آوردن فراست هایی مانند شادابی، احساس نشاط و انرژی بیشتر در کمال ناباوری ورزش را به بخشی از شیوه زندگی خود اضافه کنند.

در روش درمان چاقی باراکا، ما معتقدیم جایی برای اجبار فعالیت بدنی وجود ندارد.

 

 

منبع مقاله ورزش

 Review Article_ Journal of Diabetes & Metabolic Disorder (2015)

 

راحله رضئی

کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه