با آب لاغرتر بمانید

آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به شما کمک می کند احساس سیری کنید.

نوشیدنی های پر کالری را با آب جایگزین کنید و قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید.

نوشیدن آب بیشتر، به متابولیسم کمک می کند - به خصوص اگر آب یخ باشد. بدن شما باید کار کند تا آب را گرم کند و در نتیجه چند کالری اضافی بسوزاند.

 

آب انرژی شما را افزایش می دهد

اگر احساس خستگی و تهی شدن دارید ،ممکن است بخاطر آب باشد. کمبود آب در بدن احساس خستگی در شما ایجاد می کند.

مقدار مناسب آب می تواند به قلب شما کمک کند تا خون شما را به طور موثر تر پمپ کند.

و آب می تواند به شما در انتقال اکسیژن و سایر مواد مغذی ضروری به سلولها کمک کند.

 

کاهش استرس

حدود 70 تا 80 درصد از بافت مغز شما از آب تشکیل شده است. اگر دچار کمبود آب بدن باشید، بدن و ذهن شما استرس بیشتری تحمل می کند.

یک لیوان آب پشت میز خود نگه دارید یا یک بطری ورزشی به همراه داشته باشید و مرتباً میل کنید.

 

 وضعیت عضلات را با آب بهبود دهید

نوشیدن آب به جلوگیری از گرفتگی عضلات و انعطاف مفاصل بدن کمک می کند.

وقتی به خوبی هیدراته شوید ، می توانید قبل از "واماندگی" ورزش طولانی تر و قوی تری داشته باشید.

 

پوست خود را تغذیه کنید

وقتی آب کافی در بدن نداشته باشید، خطوط و چین و چروک های پوست عمیق تر هستند.

نوشیدن آب سلول های پوست را هیدراته کرده و آنها  اشباع می کند و باعث می شود صورت شما جوانتر به نظر برسد.

 

همچنین باعث دفع ناخالصی ها و بهبود گردش خون و جریان خون می شود و به درخشش پوست شما کمک می کند.

 

دفع منظم

همراه با فیبر ، آب برای هضم خوب مهم است.

آب به حلشدن ذرات باقی مانده کمک کرده و آنها را به راحتی از طریق دستگاه گوارش عبور می دهد.

 

اگر کمبود آب داشته باشید ، بدن تمام آب را جذب می کند ، در نتیجه روده بزرگ را خشک می کند و دفع را دشوار می کند.

 

آب سنگ کلیه را کاهش می دهد

شیوع سنگ های دردناک کلیه در حال افزایش است. یکی از دلایل می تواند این باشد که مردم - از جمله کودکان - به اندازه کافی آب نمی نوشند.

آب ،نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار را که باعث تشکیل بلورهای جامد معروف به سنگ کلیه می شود ، رقیق می کند.

سنگ کلیه نمی تواند در ادرار رقیق تشکیل شود ، بنابراین با آب فراوان  خطر بروز سنگ کلیه را کاهش دهید!

 

آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟

اکثر بزرگسالان سالم با پاسخ به تشنگی می توانند آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

اما میزان دقیق مورد نیاز شما به اندازه ، سطح فعالیت ، آب و هوا و سلامت عمومی شما بستگی دارد.

هنگام ورزش یا تعریق شدید ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشید.

 

ترجمه : نجمه هوشمند - کارشناس تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

منبع

WebMd -Melinda Ratini, DO, MS on February 28, 2019

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه