انبه، خوشرنگ پرخاصیت

◄منبع غنی از از فیبر است.

انبه میوه یک درخت همیشه سبز است که تنها شش نوع آن در ایالات متحده وجود دارد. آنها همچنین بخشی از خانواده بادام زمینی هستند. یکی از فواید بسیار انبه این است که حاوی فیبر محلول بالایی میباشد. یک فنجان انبه دارای 2 گرم - حدود 7٪ از مقدار توصیه شده روزانه فیبر - است که به بدن در مدیریت یبوست و احساس سیری طولانی کمک می کند.

◄سرشار از ویتامین C است.

پرتقال را فراموش کنید: یک فنجان انبه حاوی 70 درصد از میزان توصیه شده روزانه بدن به ویتامین ث است. ویتامین C علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، به کلاژن سازی بدن نیز کمک می کند. کلاژن ترکیبی مهم برای پوست ، استخوان ، مو و ماهیچه های بدن است. همچنین ویتامین ث کمک می کند آهن مورد نیاز بدن را که برای ساخت گلبول های قرمز ضروری است به میزان بیشتر جذب شود.

◄حاوی ویتامین A است.

با مصرف 1 فنجان انبه میتوانید ، حدود 25 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین آ را تامین میکنید. ویتامین A نه تنها از سیستم ایمنی پشتیبانی می کند ، بلکه برای سلامت چشم و بینایی نیز ضروری است و به عملکرد خوب قلب ، ریه ها و کلیه ها کمک می کند.

◄آنتی اکسیدان بالایی دارد.

انبه حاوی آنتی اکسیدان بالایی میباشد که بدن ،برای محافظت از سلول های خود در برابر رادیکال های آزاد ، هنگام تجزیه غذا یا قرار گرفتن در معرض عناصر مضر مانند دود تنباکو و تشعشعات و آلودگی هوا ، به آنها نیاز دارید.

◄هشدار : قند بالایی دارد.

یک فنجان انبه دارای 22 گرم قند طبیعی است. اما چون سرشار از فیبر است ، قند آن به آرامی وارد جریان خون می شود و باعث افزایش قند ناگهانی نمیگردد. اگر سعی می کنید میزان قند مصرفی خود را کنترل کنید ، انبه را با چربی یا پروتئین مانند شیر و ماست و آووکادو یا ماهی همراه کنید. این به کاهش سرعت جذب قند انبه کمک می کند.

◄نحوه انتخاب انبه

انبه ها در رنگهای مختلفی وجود دارند ، بنابراین نمی توانید در مورد میزان رسیده بودن آنها از روی رنگشان قضاوت کنید. باید از انبه هایی که بطور قابل ملاحظه ای سیاه یا له شده یا بوی خراب شده میدهند بگذرید. انبه را به آرامی لمس کنید، اگر قصد ندارید آن را به زودی بخورید ، باید سفت باشد. اگر می خواهید در یکی دو روز آینده از انبه خود لذت ببرید ، باید کمی نرم باشد.

ترجمه : رویا آحادی وند – کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

Reviewed by Brunilda Nazario, MD on July 02, 2021

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-mango-health-benefits

 

 

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه