اشتباهات رایج در وعده صبحانه

◄حذف صبحانه

همه ما هر چند وقت یکبار صبحانه خود را به دلایل مختلف حذف میکنیم. اما اگر این کار را هر روز صبح انجام دهیم ، میتواند احتمال بیماری هایی مانند کلسترول خون بالا ، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. حتی ممکن است باعث شود برخی افراد به سیگار روی بیاورند. اما یک وعده صبحگاهی متعادل می تواند این خطرات را کاهش داده و به شما انرژی لازم برای داشتن یک روز عالی را بدهد.

◄به اندازه کافی صبحانه نخوردن

اگر بعد از صرف صبحانه هنوز هم گرسنه هستید ، احتمال دارد در اواخر روز دچار پرخوری یا ریزه خواری شوید و همین موضوع اضافه وزن تدریجی را برای شما به دنبال خواهد داشت. یک وعده صبحانه کافی خصوصا از لحاظ پروتئین و کربوهیدرات میتواند نتیجه عکس داشته باشد ، زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود ، که به سوزاندن کالری در طول روز کمک می کند.

◄باعجله صبحانه خوردن

هنگامی که برای شروع روز خود عجله دارید ، ممکن است صبحانه خود را نیز با عجله میل کنید. برخی از مطالعات، سریع غذا خوردن را با احتمال بالاتر چاقی مرتبط می دانند. اگر بتوانیدهر لقمه صبحانه را خوب بجوید و مزه کنید ، این راهکار می تواند شما را در مورد اینکه واقعاً گرسنه هستید یا خیر آگاه و هوشیار کند و در نتیجه از پرخوری جلوگیری مینماید.

◄صبحانه کم پروتئین

یک وعده صبحانه با پروتئین بالا از بافت عضلانی بدن حمایت میکند و همچنین کمک میکند بتوانید اشتهای خود را در اواخر روز کنترل کنید. اما این چراغ سبز نیست که بشقاب خود را با کالباس ، بیکن و سوسیس پر کنید. گزینه های سالم را که برای سلامت شما بهتر است مانند عدسی ، خوراک لوبیا ، کره مغزهای خشک ، تخم مرغ ، املت ، ماست یونانی یا شیر انتخاب کنید.

◄حذف کربوهیدرات

کربوهیدراتها را به طور کامل قطع نکنید. فقط هوشیارانه انتخاب کنید. "کربوهیدرات های پیچیده" انرژی پایداری را در طول روز به بدن می دهند. برخی دیگر از موارد خوب جو دوسر ، میوه های تازه ، یک برش غلات کامل یا نان سبوس دار است. از طرف دیگر ، "کربوهیدرات ساده" مانند شیرینی ،پنکیک ، آبمیوه ، شکر ، مربا و عسل و ... می توانند با افت قندی که در ساعات ظهر برایتان ایجاد میکنند ، گرسنگی زود هنگام را موجب شوند.

ترجمه : رویا آحادی وند کارشناس ارشد تغذیه گروه درمان چاقی باراکا

SOURCES | Reviewed by Christine Mikstas, RD, LD on December 04, 2019

برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال دیدگاه