با ما در تماس باشید:‌ 44966360 / 021-44966367

گروه تغذیه باراکا

گروه درمان چاقی باراکا

گرسنگی نتیجه فعل و انفعالات پیچیده‌ای است که در معده، روده، مغز، لوزالمعده و جریان خون روی می‌دهد. فرقی ندارد که اراده‌ی شما چقدر قوی باشد. بعضی غذاها اعتیاد آورند و بعضی در عین سالم بودن، چنان شما را گرسنه می‌کنند که نمی‌توانید دست از خوردن بردارید و این مساوی است با بروز چربی‌های شکمی و افزایش وزن، چیزی که مسلما هیچکدام از ما نمی‌خواهیم. پس اگر دوست دارید وزن کم کنید، بهتر است از خوردن این غذاها که باعث افزایش اشتهایتان می‌شود بپرهیزید. خوردن هر یک از این غذاها روی قند خون‌تان تاثیر گذاشته و آن را مثل موشکی که به هوا پرتاب می‌شود، بالا می‌برد. پس این مطلب را بخوانید و این غذاها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید؛ چرا که بیشتر از آنکه خوب باشند به بدنتان آسیب می‌رسانند.

۱.پنیر

پنیر که به نوعی شیر بسیار غلیظ شده است، حاوی ترکیبی به نام کازومورفین بوده که با میزان بالایی از چربی و نمک ترکیب شده و همین وسوسه‌ی خوردن پنیر را افزایش می‌دهد. در واقع هر چه بیشتر آن را بخورید، ویار بیشتری نسبت به آن پیدا خواهید کرد.

۲.آب میوه

اگرچه انواع آب میوه این روزها طرفداران زیادی دارد، اما فرآینده درست کردن آنها باعث می‌شود اشباع کننده‌ترین ماده‌ی خوراکی آن یعنی فیبر از مایع شکر در آن گرفته شود. این مسئله نوشیدنی شما را سرشار از کالری می‌کند و در نتیجه به افزایش قند خون‌تان منتهی می‌شود و از طرفی شما را گرسنه‌تر کند.

۳.ماست کم چرب

در حالی که ماست را به عنوان یک گزینه سالم غذایی می‌شناسند، اما انتخاب نوع ماست هم برای اشباع ماندن بسیار مهم است. هرچه کربوهیدرات ماست بیشتر و میزان چربی آن کمتر باشد، باعث می‌شود که بیشتر آن را بخورید، حتی بعد از خوردن آخرین قاشق غذایتان. به جای آن از ماست یونانی استفاده کنید که میزان پروتئین آن دو برابر سایر ماست‌هاست و به دلخواه خود به آن میوه، آجیل و هر نوع میوه دانه‌دار حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بیافزایید.

۴.سفیده تخم مرغ

یکی از دلایلی که بعد از خوردن املت صبحانه‌ی خود با سفیده ی تخم مرغ باز احساس گرسنگی می‌کنید این است که سفیده‌ی تخم مرغ منبع غنی پروتئین است، و بخش زیادی از چربی‌های مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی داخل زرده‌ی تخم مرغ وجود دارد. طبق آخرین تحقیقات، دانشمندان دریافته‌اند که چربی اشباع شده در زرده‌ی تخم مرغ نه تنها باعث سیری شما می‌شود بلکه برای فعالیت هورمون‌های بدن و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی هم لازم است.

۵.سس سالاد

بدون چربی هنگامی که سس بدون چربی را از طبقه فروشگاه بر می‌دارید، با خود فکر می‌کنید انتخاب درستی کرده‌اید. اما در واقع سس‌های سالاد بدون چربی، برای طعم‌دار شدن سرشار از نمک و شکر هستند. بطری سس را روی سالاد خالی می‌کنید و حواستان هست که تمام کاهوها به آن آغشته شوند. وقتی سالادتان تمام شد، نمک و شکر فراوان موجود در آن باعث می‌شود باز هم احساس گرسنگی کنید، همان چیزی که شرکت‌های تولیدکننده این مواد غذایی می‌خواهند.

۶.غذاهایی که برچسب «سالم» دارند

معمولا تمایل داریم غذاهایی را که برچسب «سالم» دارند بیشتر بخوریم. این کار باعث می‌شود که میزان بیشتری از آنها را در رستوران سفارش داده و بعد از خوردن آنها هم احساس سیری کمتری داشته باشیم. البته دلیل دقیق این مسئله هنوز مشخص نیست، اما شاید علتش آن باشد که به طور ناخودآگاه طوری ذهن خود را برنامه ریزی کرده‌ایم که بعد از خوردن غذاهای ناسالم احساس سیری داشته باشیم.

۷.شکر

شکر و تمام ترکیبات مکمل آن (از شیرین کننده‌های صنعتی گرفته تا شکر بسته‌بندی) بسیار اعتیادآور هستند، زیرا میزان بالایی دوپامین در بدن آزاد می‌کنند. شکرهای فرآوری شده و تخلیص شده در فریب شما برای خوردن غذای بیشتر بسیار بی‌رحم بوده و به هیچ وجه باعث سیری‌تان نمی‌شود. فراموش نکنید که داستان میوه‌ها که منبع غنی شکر هستند با این مسئله فرق داشته چرا که میوه در عین حال مواد مغذی و فیبر خود را دارد.

دیدگاه ها

    برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال نظر