با ما در تماس باشید:‌ 44966360 / 021-44966367

گروه تغذیه باراکا

گروه درمان چاقی باراکا

*دکتر احمد باقری‌مقدم ،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استفاده از رژیم‌های غذایی غیرعلمی، درست نیست و کاهش وزن ناشی از آنها دوام و پایداری کمی دارد. کاهش وزن نیز از طریق کاهش چربی و با انجام ورزش‌های هوازی امکان‌پذیر است. ورزش‌های هوازی شامل حرکات تکرارشونده، با شدت متوسط و طولانی‌مدت است.

طناب زدن، دو و دوچرخه‌سواری نمونه‌هایی از ورزش‌های هوازی هستند که با استفاده از اکسیژن و اکسیداسیون چربی باعث چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن می‌شوند. اینکه تنفس عمیق می‌تواند باعث‌ سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن شود، یک تصور نادرست و یک ادعای غلط است.

درست است ورزش‌های هوازی خاصیت چربی‌سوزی دارند اما اینطور نیست که با تنفس عمیق و افزایش دریافت اکسیژن، سیستم هوازی فعال شود. هنگام انجام ورزش برای کاهش وزن تنفس باید خوب باشد اما این تنفس نیست که باعث کاهش وزن می‌شود بلکه افزایش متابولیسم و افزایش مصرف کالری در نتیجه انجام منظم ورزش‌های هوازی است که باعث کاهش وزن می‌شود.

نکته دیگر اینکه در رژیم‌های غذایی سخت، فرد دچار افت قندخون می‌شود و توان انجام ورزش را که نقش مهم و موثری در کاهش وزن دارد، از دست می‌دهد، درحالی که برای ورزش و فعالیت لازم است نیاز بدن به انرژی حتی در حداقل مقدار مورد نیاز و به‌صورت محدود اما متعادل و متناسب تامین شود. دریافت غذای ناکافی باعث سرگیجه، اختلال دید، ضعف، تعریق و افت قندخون می‌شود و در برخی افراد مستعد ممکن است خطرناک باشد. رژیم غذایی‌ای که خانم پایا داشته‌اند برای کسی که برنامه ورزشی منظمی دارد، مناسب نیست و باید اصلاح شود.

منبع:سایت سلامت ایران

دیدگاه ها

    برای این مطلب دیدگاهی ارسال نشده است، شما می توانید اولین نفر باشید...

ارسال نظر